آفریقای ‌جنوبی روند استفاده از واکسن آسترازنکا- آکسفورد را متوقف کرد

© REUTERS / PETER CZIBORRAA vail of the Oxford-AstraZeneca COVID-19 vaccine is seen at Basingstoke Fire Station, in Basingstoke, Britain February 4, 2021.
A vail of the Oxford-AstraZeneca COVID-19 vaccine is seen at Basingstoke Fire Station, in Basingstoke, Britain February 4, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
مقامات آفریقای جنوبی روند واکسیناسیون شهروندان این کشور با استفاده از واکسن آسترازنکا انگلیس را متوقف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، پس از آن که نتایج اولیه یک تحقیق نشان داد که واکسن آسترازنیکا-آکسفورد بروی گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی "اثر چندانی" ندارد، دولت این کشور تزریق همگانی این واکسن را متوقف کرد و گفته منتظر نتایج نهایی تحقیقات خواهد شد.

زولی مکهیزه، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت دولت منتظر نتایج نهایی این تحقیق خواهد ماند تا درباره استفاده از این واکسن تصمیم‌گیری کند.

آزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2020
آزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفته است که تا زمان مشخص شدن نتیج این تحقیق، دولت واکسن‌های تولید شرکت فایزر و  Johnson & Johnson را برای تزریق عمومی تهیه و توزیع خواهد کرد.

آفریقای جنوبی حدود یک میلیون دوز واکسن آسترا زنیکا را خریداری کرده و قرار بود واکسیناسیون عمومی را از هفته آینده آغاز کند.

کارشناسان دو دانشگاه پس از آزمایش بر روی بیش از دوهزار نفر به این نتیجه رسید‌ه‌اند که واکسن آسترازنکا  در برابر ویروس جهش‌یافته (SARS-CoV2) از گونه آفریقای جنوبی کارآیی محدودی دارد.

در حال حاضر علاوه بر گونه آفریقای جنوبی، دو نوع دیگر ویروس جهش‌یافته  کرونا وجود دارد که نخستین بار در بریتانیا و برزیل مشاهده شده‌اند.

آنها نیز در مقایسه با نوع اصلی، مسری‌تر هستند و در بسیاری از کشورها گسترش یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала