کرملین: از اواسط تابستان به زندگی عادی برمی‌گردیم

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه از پیش بینی‌ها برای بازگشت به زندگی پیش از شیوع کرونا در نیمه تابستان امسال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: پیش بینی می شود 60 درصد از جمعیت جهان تا اواسط تابستان آینده علیه ویروس کرونا ایمنی به دست آورند که این موضوع زمینه بازگشت زندگی به اوضاع پیش از این همه گیری را فراهم می کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار کرد: «براساس گفته کارشناسان بخش بهداشت و همچنین ایمونولوژیست ها، لازم است حدود 60 درصد از جمعیت جهان علیه ویروس کرونا ایمنی به دست آورند و به احتمال زیاد این میزان تا اواسط تابستان آینده محقق می شود».

بلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
بلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است

وی افزود: بسیاری از مناطق جهان اکنون در این راستا تلاش می کنند و نتایج این تلاش در حال ظهور است و می توان در اسرائیل(فلسطین اشغالی)، روسیه  و آمریکا این موضوع را ملاحظه کرد؛ جاهایی که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا رو به ازدیاد است.

شایان ذکر است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تاکنون تعداد مبتلایان از مرز صد میلیون نفر گذشته است و تاکنون بیش از دو مییلون 300 فرد مبتلا قربانی این همه‌گیری شده‌اند.

د ر 11 آگست سال 2020، روسیه اولین واکسن ضد ویروس کرونا با نام Sputnik V را در دنیا به ثبت رساند. این واکسن توسط موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد. در حالی که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در حال تولید و تبلیغ واکسن در خارج از کشور است واکسن روسی دیگری به نام EpiVacCorona، تولید شده توسط مرکز تحقیقات، در ماه اکتبر ثبت شد. واکسن روسی کرونا تاکنون در بسیاری از کشور‌های دنیا تائید شده و درخواست‌ها برای دریافت آن‌ها رو به رشد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала