برنامه سازمان بهداشت جهانی در رابطه با واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه

© Photo / Russian Direct Investment Fundبرنامه سازمان بهداشت جهانی در مورد واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه
برنامه سازمان بهداشت جهانی در مورد واکسن اسپوتنیک وی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی از برنامه های این نهاد در رابطه با واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی (Sputnik V) روسیه صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی  امید وار است که واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی Sputnik V روسیه

شامل واکسن های کواکس (نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن COVID-19) برای توزیع باشد.

سرویس مطبوعاتی سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ی گفته است: "ما امیدواریم که واکسن روسی اسپوتنیک وی Sputnik V  ساخت مرکز علمی -  تحقیقاتی گامالیا در لیست داروهایی باشد که کواکس  به این سازمانبرای استفاده در شرایط اضطراری توصیه می کند."

سازمان بهداشت جهانی،  بحث و نشست های منظمی را در رابطه به داده های اضافی در مورد واکسن روسی برگزار می‌کند. نشست دیگری قرار است در تاریخ 15 فبروری برگزار شود.

 پوتین از پیش‌قدم بودن روسیه در ایجاد واکسن ضد کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
پوتین: روسیه در تولید واکسن ضد کرونا پیشتاز است

برنامه جهانی «کواکس» برای دسترسی یکسان کشورهای دنیا به واکسن‌های تأیید شده « COVID-19» از توزیع بیش از 330 میلیون دوز واکسن به کشورهای در حال توسعه در نخستین نیمه سال 2021 خبر داد.

در برنامه اولیه توزیع واکسن، حدود 3.3 درصد از کل جمعیت 145 کشوری که در مرحله نخست توزیع واکسن شرکت دارند، پوشش داده خواهد شد.

طرح «کواکس»، تحت نظر سازمان بهداشت جهانی در ماه آپریل و به منظور توزیع سریع و یکسان واکسن به کشورهای فقیر و غنی و واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر راه‌اندازی شد. تاکنون 190 کشور در این برنامه شرکت کرده‌اند.

کواکس  اکنون توافقاتی را برای تهیه واکسن برای توزیع عادلانه به کشورهای عضو با شرکت های Pfizer / BioNTech و آسترازنکا منعقد کرده است.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

در هفته‌های گذشته خبرهای فراوانی مبنی برعدم شفافیت روسیه درباره اعلام نتیجه فاز سوم واکسن اسپوتنیک منتشر شده بود و حتی اتحادیه پزشکان مکزیک از دولت این کشور بابت خرید میلیون‌ها دوز از این واکسن انتقاد کرده بودند.

مجله لنست می‌گوید هنوز هیچ گزارشی از اثرات جانبی و خطرناک واکسن اسپوتنیک گزارش نشده است.

مسکو برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه، برنامه‌ریزی کرده و بیش از 50 کشور جهان برای خرید بیش از 1.2میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده‌اند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала