روسیه: کشورها برای دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" صف کشیده‌اند

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه: کشورها برای دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" صف کشیده‌اند
روسیه: کشورها برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی صف کشیده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، شمار زیادی ازکشور های جهان برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V صف کشیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، یک صف طولانی از کشورها در سراسر جهان وجود دارد که آماده همکاری با مسکو در زمینه مقابله با بیماری COVID-19 و دریافت واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V  هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در یک مصاحبه با شبکه " تلویریونی یک روسیه" گفت: شما می بینید که اثر بخشی واکسن روسی در حال حاضر یک اتفاق بزرگ است که اکنون همه در مورد آن صحبت می کنند، صف طولانی کشیده شده، صفی از کشورهای مختلف جهان. تمام قاره ها، درخواست همکاری در مورد مسئله واکسن را ارائه نموده‌اند.

برنامه سازمان بهداشت جهانی در مورد واکسن اسپوتنیک وی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
برنامه سازمان بهداشت جهانی در رابطه با واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه

به گفته وی، «کشورهای غربی نمی توانند این "مسئله را هضم کنند" که روسیه، اولین واکسن علیه COVID-19 را، بدون اینکه از پیشرفت های  علمیخود در سطح جهان صحبت کند و یا داروی خود را پنهان کند، تولید و همزمان به کشور های جهان همکاری گسترده در این زمینه را پیشنهاد کرده است».  

پیش از این ،کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفته بود که بسیاری از کشورها به همکاری در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا Sputnik V علاقه مندی نشان داده‌اند، لیست کشور های جهان به طور مداوم در حال گسترش است.

پیشتر شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داد: به دنبال تایید واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه از سوی مجله پزشکی معتبر «لانست»، حالا کشورهای زیادی برای دریافت این واکسن صف کشیده اند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

بنا به گزارش لنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش‌های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی «اسپوتنیک‌ وی» حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس کرونا کارایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала