هشدار سازمان جهانی بهداشت: جغرافیای گونه جدید کرونا وسیع تر می‌شود

© AP Photo / Raphael Satterهشدار سازمان بهداشت جهانی: جغرافیای گونه جدید کرونا وسیع تر می‌شود
هشدار سازمان بهداشت جهانی: جغرافیای گونه جدید کرونا وسیع تر می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که جغرافیای گونه جهش یافته‌ای ویروس کرونا به سرعت در حال انتشار به سایر کشور های جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت که پیشتر از ظهور انواع جدید کرونا به دلیل تغییرات در ساختار ویروس هشدار داده بود، در تازه ترین اظهارات می‌گوید در حال حاضر، جغرافیای ویروس جهش یافته کرونا در حال گسترش است.  

به گفته کارشناسان این سازمان ویروس کرونا (VOC-202012/01) ، که ابتدا در انگلستان شناسایی شد، هفته گذشته با شناسایی در شش کشور، شمار مجموعی کشور های آلوده به ویروس جدید را به 86 رساند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا

اخیرا دو گونه جهش یافته ویروس کرونا، یکی  در آفریقای جنوبی  501Y.v2 یا B1351 و دیگریP.1 در جاپان ثبت شد.

سازمان جهانی بهداشت در مجله تخصصی هفتگی خود با موضوع بیماری‌های همه‌گیر تصریح کرده که گونه دیگر جهش یافته‌ای که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شد نیز به سرعت در حال انتشار است و تاکنون در 23 کشور و سرزمین شناسایی شده است.

بنا به این گزارش، گونه جهش یافته شناسایی شده در آفریقای جنوبی نیز همانند ویروس بریتانیایی از قابلیت سرایت بسیار بالایی برخوردار است؛ به نحوی که بر اساس آمارهای تازه، تعداد کشورهایی که این ویروس به آنها وارد شده نسبت به ابتدای هفته گذشته سه برابر افزایش داشته است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین یادآور شده که در حال بررسی وضعیت انتشار دو گونه جدید جهش یافته دیگر است که یکی از آنها برای نخستین بار در برزیل مشاهده شده و چهار فرد دیگر در جاپان که از برزیل بازگشته بودند نیز به آن مبتلا شده‌اند.

گفتنی است که نوع بریتانیایی ویروس جهش یافته کرونا که گزارش تایید شده شناسایی آن اواخر دسامبر به دست سازمان جهانی بهداشت رسید 50 تا 70 برابر مسری‌تر از ویروس جدید کرونا است که برای نخستین بار دسامبر 2019 در چین شناسایی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала