صدور مجوز برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در قزاقستان

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر Производство вакцины Sputnik V в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
قزاقستان واکسن اسپوتنیک وی - Sputnik V تولید شده در این جمهوری را به ثبت رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، مجتمع دارویی کاراگاندا در قزاقستان از ثبت و تولید واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V دراین کشور خبر داد.   

در بیانیه مطبوعاتی شرکت دارویی قزاقستان آمده است: "مجتمع دارویی کاراگاندا روش ثبت واکسن علیه ویروس کرونا اسپوتنیک وی" Gam-COVID-Vac "(" Sputnik V ") را قلمرو جمهوری قزاقستان به پایان رسانده است.

Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
خطر تجزیه اتحادیه اروپا به خاطر واکسن روسیه

بر اساس این گزارش، در تاریخ 13 فبروری، نتیجه گیری سازمان متخصص وزارت بهداشت قزاقستان در مورد ایمنی، کیفیت و اثر بخشی واکسن بر اساس  بررسی های پرونده واکسن، شد. بر اساس این نتایج، درخواست دریافت گواهینامه به کمیته کنترل پزشکی و دارویی وزارت بهداشت قزاقستان ارسال شد.

پیشتر مقامات بهداشت  قزاقستان مجوز  استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک وی روسیه در قلمرو این کشور را صادر کرد. تولید کنندگان واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V اعلام کردند که این واکسن در قزاقستان مجوزهای لازم را اخذ کرده و به ثبت رسیده است.

در حال حاضر، این واکسن در روسیه، ایران، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب بوسنی، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو و همچنین کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها به ثبت رسیده است.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала