دانشمند آلمانی در مورد "احتمال 99.9 درصد" ظهور ویروس کرونا سخن گفت

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر لابراتوار
لابراتوار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
عضو شوید
پروفسور آلمانی اظهار داشت است که گمان میرود که ویروس کرونا در نتیجه نشتی از لابراتوار در ووهان چین ظاهر شده باشد و احتمال این واقعه 99.9 درصد است.

به گزارش اسپوتنیک، فیزیکدان آلمانی با اتکا به فرضیه سازمان جهانی صحت گفت که دانشمندی از هامبورگ از ماه جنوری تا دیسامبر سال 2020 ، تحقیقات خود را در این عرصه انجام داد - او نشریات علمی و مطالب رسانه ای را تجزیه و تحلیل کرد، و همچنین در مورد آنچه اتفاق می افتد با بسیاری از همکاران که در این موضوع صلاحیت داشتند در میان گذاشت. پروفسور رولند ویزندانگر با به چالش کشیدن نسخه سازمان صحت جهانی گفت: "من 99.9 درصد مطمئن هستم که ویروس کرونا در آزمایشگاه ظاهر شده است."

گونه جدید ویروس کرونا به ناروی رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
گونه جدید ویروس کرونا به ناروی رسید

در یک اعلامیه مطبوعاتی از دانشگاه هامبورگ اشاره شده است که کارهای ویزندانگر قسماٌ علمی نیست، اما در آن استدلال های سنگینی برای فرضیه توصیف شده وجود دارد.

این دانشمند اصرار دارد که تعدادی از شواهد عینی نشان می دهد که نشت در آزمایشگاه منطقی ترین توضیح برای وضعیت COVID-19 است. بخصوص، محقق متوجه شد كه همكارانش هنوز نتوانسته اند حیوانی را پیدا كنند كه شخصی را به ویروس كرونا آلوده کرده باشد. برعلاوه، وی به نگرانی های بیان شده قبل از همه گیری در مورد شرایط ایمنی مشاهده شده در انستیتوت ویروس شناسی در ووهان جلب کرد. او اطمینان دارد که اولین افراد آلوده، کارکنان لابراتوار بوده اند.

با تجزیه و تحلیل نسخه در مورد حامل های طبیعی احتمالی ویروس کرونا ، این متخصص اعتراض کرد که خفاش ها در فاصله تقریبا دو هزار کیلومتری ووهان زندگی می کنند، به این معنی که آنها به سختی می توانند ناقل COVID-19 باشند .

ویزندانگر تأکید کرد که کار او برای جامعه علمی در نظر گرفته نشده است، هدف او ایجاد بحث عمومی در مورد تحقیقات با هدف "تقویت مصنوعی ویروس ها" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала