بایدن : کرونا باعث مرگ "نیم میلیون" آمریکایی خواهد شد

© REUTERS / Tasos Katopodis / Pool بایدن : کرونا باعث مرگ "نیم میلیون" آمریکایی خواهد شد
بایدن : کرونا باعث مرگ نیم میلیون آمریکایی خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده در اظهاراتی بیان داشت که ویروس کرونا باعث مرگ بیش از نیم میلیون نفر در آمریکا خواهد شد و این رقم به مراتب بیشتر از قربانیان جنگ جهانی دوم در آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک،  جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پیش بینی نموده که  طی چند روز آینده تعداد مرگ و میر های ناشی از کرونا در آمریکا از مرز نیم میلیون نفر خواهد گذشت.    

رئیس جمهور آمریکا گفت: "علی رغم تمام پیشرفت های که صورت گرفته است، همه گیری ویروس کرونا هنوز با تمام شدت باقی‌است و این ویروس نه تنها کاهش نیافت، بلکه گونه های جدید آن ظاهر شد. طی چند روز آینده شمار مرگ های کرونایی ناشی از بیماری COVID-19  در آمریکا از مرز 500 هزار تن عبور می‌کند"

رهبر آمریكا تأكید كرد كه این رقم 70 هزار نفر بیشتر از قربانی های آمریکا جنگ جهانی دوم است.

بایدن به خاطر مبارزه با ویروس کرونا حکومت نظامی اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
بایدن به خاطر مبارزه با ویروس کرونا حکومت نظامی اعلام کرد

پیش از این جو بایدن، در اظهاراتی درباره میزان واکسن مورد نیاز برای مردم در آمریکا گفت: من اطمینان دارم که تا آخر جولای 600 میلیون دُز واکسن کرونا، برای واکسیناسیون تک تک آمریکایی‌ها خواهیم داشت. زمانی که من دولت را تحویل گرفتم، این رقم برای 50 میلیون دز بود.

گفتنی است بیماری COVID-19 نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

براساس جدیدترین آمارها تاکنون 111 میلیون و 2 هزار و 900 نفر در سراسر جهان به ویروس COVID-19 مبتلا شده‌اند.

تاکنون 2 میلیون و 456 هزار و 217 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان جان باخته و در مجموع 85 میلیون و 921 هزار و 358 نفر نیز بهبود یافته‌اند. از سوی دیگر روند درمان 22 میلیون و 741 هزار و 402 بیمار دیگر همچنان ادامه دارد.

آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در این کشور 28 میلیون و 529 هزار و 53 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала