دبیرکل سازمان ملل متحد: جهان در فقر شدید فرو می رود

© AFP 2023 / Kena Betancur دبیرکل سازمان ملل متحد: بیماری همه گیر منجر به نقض حقوق بشر شده است
 دبیرکل سازمان ملل متحد: بیماری همه گیر منجر به نقض حقوق بشر شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که همه گیری COVID-19 منجر به افزایش موارد نقض حقوق بشر در سراسر جهان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: "همه گیری به وضوح ماهیت به هم پیوسته خانواده انسانی ما و کل طیف حقوق بشر- مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را نشان داده است. COVID-19 شکاف ها، آسیب پذیری ها و نابرابری های قبلی را تشدید کرده و همچنین چالش های جدید از جمله در زمینه حقوق بشر ایجاد کرده است. وی افزود که ما شاهد یک دور باطل از تخلف‌ها هستیم ".

به گفته دبیرکل، از دست دادن شغل، افزایش بدهی و افت شدید درآمد به معنای واقعی کلمه زندگی صدها میلیون خانواده را زیر و رو کرده است. پیامد این شیوع همه گیر بیشتر در زنان، اقلیت ها، افراد دارای معلولیت، افراد مسن، پناهندگان، مهاجران و بومی ها بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد خشونت‌های مرگبار در میانمار را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2021
دبیرکل سازمان ملل متحد خشونت‌های مرگبار در میانمار را محکوم کرد

نوجوانانی که نمی توانند در مکاتب تحصیل کنند و دسترسی محدودی به وسایل فنی دارند، با مشکلات زیاد روبرو می شوند. جهان در فقر شدید فرو می رود.

گوترش همچنین افزود: "این ویروس همچنین بر حقوق سیاسی و مدنی تأثیر می گذارد و فضای عمومی را بیشتر محدود می کند. به بهانه این  بیماری همه گیر، مقامات برخی از کشورها از اقدامات امنیتی و اضطراری برای سرکوب مخالفان، بطلان آزادی های اساسی، سکوت مطبوعات مستقل و محدود کردن فعالیت سازمانهای غیر دولتی استفاده می کنند".

دبیرکل یادآوری کرد که مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، وکلا ، فعالان سیاسی و حتی کارکنان پزشکی به دلیل انتقاد از واکنش دولت یا عدم پاسخگویی به بیماری همه گیر بازداشت، تحت پیگرد قانونی و مرعوب قرار گرفته و تحت نظارت هستند. محدودیت های مربوط به همه گیری برای تضعیف روندهای انتخاباتی، تضعیف اعتراضات مخالفان و سرکوب انتقادات نیز استفاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала