آلمان برای خریداری واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه تمایل نشان داد

© Photo / Russian Direct Investment Fundخواست آلمان برای خرداری واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه
خواست آلمان برای خرداری واکسن اسپوتنیک وی روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
مقامات یکی از ایالت های آلمان تمایل خود را برای خریداری واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی Sputnik V از روسیه ابراز داشته است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Funke Mediengruppe رئیس ایالت فدرال زاکسن-آنهالت راینر آلمان گفته که جهت ایمن سازی تسریع جمعیت، آلمان باید مذاکرات را با روسیه در زمینه خرید واکسن Sputnik V آغاز کند.

وی مثال مجارستان را یادآوری نموده است که هم اکنون در خصوص خریداری واکسن اسپوتنیک وی با مسکو به توافق رسیده است. این عضو اتحادیه دموکرات مسیحی های آلمان گفته است:  «اگر ممکن می‌بود، من هم اکنون واکسن  ضد کرونای اسپوتنیک وی را تزریق می‌کردم».

وی افزود شرکت دارویی IDT Biologika، واقع در ایالت زاکسن-آنهالت آلمان  در حال مذاکره با جانب روسیه در مورد تولید احتمالی واکسن اسپوتنیک وی - Sputnik V  در آلمان است.

 آلمان در مورد استفاده از واکسن اسپوتنیک وی توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
آلمان در مورد استفاده از واکسن اسپوتنیک وی توضیح داد

به گفته وی، واکسن فلج اطفال شوروی برای دهه ها حتی قبل از ظهور داروهای مشابه در غرب به طور گسترده ای در آلمان مورد استفاده قرار داشت.

با این حال سیاستمدار آلمانی خاطر نشان ساخت، از آنجا که واکسن روسی هنوز از آژانس داروهای اروپا (EMA) گواهی دریافت نکرده است، بنابراین استفاده از آن در آلمان غیرممکن است.

شایان ذکر است که مجارستان به اولین کشور عضو اتحادیه اروپا مبدل شد که مجوز اضطراری تزریق «اسپوتنیک V» واکسن کرونای روسیه را صادر کرده است. در عین حال آلمان هم به این واکسن چراغ سبز نشان داده است.

  گفتنی است روسیه تنها کشوری در جهان است که سه نوع واکسن علیه کرونا را تولید کرده است.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала