مرگ بیش از 100 نفر پس از تزریق واکسن فایزر در ناروی

© REUTERS / Dado Ruvicمرگ بیش از 100نفر پس از تزریق واکسن فایزر در ناروی
مرگ بیش از 100نفر پس از تزریق واکسن فایزر در ناروی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
گزارش برخی رسانه ها حاکی است که بیش از 100 نفر پس از واکسیناسیون علیه COVID-19 در ناروی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg گروه تخصصی که برای بررسی مرگ و میرها پس از واکسیناسیون علیه COVID-19 در ناروی ایجاد شده است، اعلام کرده که بیش صد نفر پس از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا دراین کشور جان خود را از دست دادند.

گزارش شده است که 102 تن از سالمندان این کشور پس از دریافت واکسن کرونا درگذشتند. میانگین سنی آنها 87 سال بوده است. بیشتر این افراد بدون واکسن هم از سلامتی ضعیف شکایت داشتند.

 کارشناسان چینی خواستار تعلیق واکسن فایزر برای سالمندان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
کارشناسان چینی خواستار تعلیق واکسن فایزر برای سالمندان شدند

یافته این گروه کاری، که قبل از  فرارسیدن "عید پاک" مسیحی ها منتشر خواهد شد، باید علت مرگ این افراد را مشخص. متخصصان باید ارتباط بین واکسیناسیون و مرگ بعدی را شناسایی کنند.

گفتنی است که در ناروی ، واکسن های فایزر BioNTech و همچنین واکسن شرکت آمریکایی مدرنا استفاده می شود.

پیشتر وبسایت آژانس دارویی ناروی،اعلام کرد که 40 نفر در این کشوردر بازه زمانی 27 دسامبر سال گذشته تا 26 فبروری 2021 در این کشور پس از دریافت واکسن کرونای فایزر فوت کرده اند.

این آژانس خاطرنشان کرد که این واکسن در واقع می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که منجر به "سیر جدی تر بیماری های موجود در سالمندان" شود.

کسانی که گزارش شده فوت کرده اند، همه افراد مسن و ضعیف بودند و بنابراین، آژانس دارویی نروژ خواستار آن شد بررسی شود که آیا واکسیناسیون افراد بسیار ضعیف به رغم آنکه ادعا می شود این واکسن "خطر بسیار کمی" دارد، واقعا بلامانع است؟

متخصصان می گویند: به نظر می رسد برخی از این بیماران عوارض جانبی شدیدی به صورت تب و کسالت دارند که می تواند به یک بیماری بسیار جدی و حتی مرگ آنها منجر شود.

واکسیناسیون علیه کروناویروس در ناروی از 27 دسامبر سال گذشته آغاز شد و ساکنان خانه های سالمندان در اسلو اولین کسانی بودند که مورد تزریق قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала