کمبود سرنگ مخصوص واکسیناسیون در جهان

CC0 / Pixabay / کمبود سرنگ مخصوص واکسیناسیون در جهان
کمبود سرنگ مخصوص واکسیناسیون در جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
افزایش تعداد واکسن‌ها علیه بیماری کووید-۱۹، خلأ بزرگ را در صنعت تجهیزات صحی دنیا به وجود آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، با شروع پاندمی کووید-۱۹ بسیاری از شرکت‌های تحقیقاتی صحی در دنیا برای ساخت واکسین این بیماری و ایمن‌سازی‌ مردم سراسر جهان آغاز به‌ کار کردند اما آن چه در این میان مغفول ماند، تولید تجهیزات لازم برای واکسیناسیون همتراز با تولید واکسین‌ها بود.

رئیس‌جمهور مادورو واکسین روسی کرونا زد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
رئیس‌جمهور مادورو واکسین روسی کرونا زد + ویدیو

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: «معضل از آنجا شروع شد که در اواخر نوامبر ۲۰۲۰ یک ایمیل فوری به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سرنگ‌سازی‌ دنیا به نام کارخانه سرنگ‌سازی‌ و تجهیزات پزشکی هندوستان رسید. این ایمیل از یونیسف زده شده بود و محتوای آن نیاز شدید به سرنگ برای واکسیناسیون کووید-۱۹ بود. درخواست آنها سرنگی کوچک‌تر از حد معمول اما در حجم عظیم بود. راجیو ناث، مدیرعامل این شرکت در هندوستان که میلیون‌ها دلار برای آماده‌سازی‌ کارخانه‌های سرنگ‌سازی همسو با موج عظیم واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ هزینه کرده است، در پاسخ به این ایمیل نوشت: «مسئله‌ای نیست. ما می‌توانیم این میزان سرنگ را زودتر از هر کارخانه دیگری برای شما فراهم کنیم.»
این درحالیست که جاپان ‌ماه گذشته اعلام کرد که در صورت عدم‌ تامین کافی سرنگ‌های خاص واکسیناسیون، ناچار ویال‌های واکسن فایزر را منقضی خواهد کرد. در جنوری، سازمان غذا و دارو به مراکز درمانی در امریکا گفت می‌توانند دوزهای بیشتری از ویال‌های فایزر خارج کنند، چرا که برخی از بیمارستان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هر ویال واکسن برای تلقیح ۶ یا ۷ نفر کفایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала