افغانستان ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا دریافت کرد

© Photo / Serum Institute of India افغانستان ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا دریافت کرد
 افغانستان ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
یونیسف، از رسیدن ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا از طریق سازمان کواکس (نهاد هماهنگ‌ کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسین کووید۱۹) به کابل خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه‌ی اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، آمده است که کواکس این مقدار واکسین کویشیلید (COVISHIELD) را از انستیتوت هندی استرا زنکا سِروم (Astra Zeneca Serum) در شهر مومبای هند ارسال کرده و بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۸ حوت) به میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل رسیده است.

به نقل از اعلامیه، در کنار ۴۶۸ هزار دوز واکسین کرونا، ۴۷۰ هزار سرنج و ۴۷۰۰ بکس ایمنی نیز از طریق پرواز هواپیمای شرکت امارات به کابل منتقل شده است. یونیسف گفته است که این محموله بخشی از واکسینی است که قرار است در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به افغانستان بیاید.

The UNICEF logo is seen in the German headquarter in Cologne, Germany - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2020
اقدامات ویژه یونیسف برای توزیع واکسن کرونا به کشورهای نیازمند از جمله افغانستان

شیما سن گوپتا، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان گفته است که قرار است با این مقدار واکسین کرونا، ۲۳۴ هزار نفر به‌شمول آموزگاران در برابر کرونا محافظت شوند.

دیوید لای، مسئول سازمان صحی جهان نیز گفته است که افغانستان پیش از این از ناامنی و جنگ‌های دوامدار متأثر شده و برای آن‌که در پیکار با کووید۱۹ از دیگر کشورها پس نماند، به حمایت دوامدار از سوی جامعه‌ی بین‌الملل نیاز دارد.

در اعلامیه‌ی یونیسف به نقل از وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه‌ی افغانستان نیز آمده است که افغانستان اکنون با فراهم شدن واکسین کرونا، از توانایی بیشتری در راستای مبارزه با ویروس کرونا برخوردار شده است.

افغانستان پیش از این ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا را از هند دریافت کرده است. با این مقدار واکسین، قرار است ۲۵۰ هزار نفر واکسینه شوند. چین نیز وعده کرده است که ۴۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند.

وزارت صحت روند تطبیق واکسین کرونا را از پنجم حوت عملا آغاز کرده است. کارمندان صحی، نیروهای امنیتی و خبرنگاران در اولویت دریافت واکسین کرونا قرار دارند. افزون بر این، ده‌هزار مقام بلندرتبه‌ی حکومتی نیز در گام نخست واکسین دریافت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала