ناروی و آیسلند از واکسین آسترازنکا امتناع ورزیدند

© REUTERS / CARLOS OSORIOناروی و آیسلند از واکسین آسترازنکا امتناع ورزیدند
ناروی و آیسلند از واکسین آسترازنکا امتناع ورزیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
عضو شوید
با مشاهده لخته خون در افراد واکسینه شده با استرازنکا، استفاده از این واکسین در کشورهای ناروی و آیسلند به حالت تعلیق قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه محلی ناروی امروز به تقل از انستیتوت صحت عامه این کشور گزارش داد، مقامات ناروی پس از انتشار گزارش احتمال لخته شدن خون در افراد واکسینه شده، استفاده از واکسین آسترازنکا را در این کشور به حالت تعلیق درآورده اند.

 دو نفر در کوریای جنوبی پس از واکسیناسیون با آسترازنکا جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
دو نفر در کوریای جنوبی پس از واکسیناسیون با آسترازنکا جان باختند

گیر بوکولم، سخنگوی موسسه فوق در ناروی گفت: "ما انتظار داریم ببینیم آیا ارتباطی بین واکسیناسیون و این لخته های خون وجود دارد." به گفته وی، آژانس طب ناروی تحقیق درباره واکسین آسترازنکا را آغاز کرده است.

روز پنجشنبه، مقامات دانمارکی تصمیم گرفتند که استفاده از واکسین آسترازنکا را به دلیل گزارش احتمال لخته شدن خون پس از واکسیناسیون به حالت تعلیق درآورند، آنها شاهد مرگ شهروند اند که ممکن است مرگ وی ناشی از واکسین باشد. علاوه بر این، شک به آسترازنکا در مواردی مشابه در اتریش نیز مشاهده شده است، در این کشور یک نفر بر اثر تزریق واکسین جان داده است. مقامات این کشور واکسیناسیون با آسترازنکا را از یک گروه خاص به حالت تعلیق درآورده اند.

از سوی دیگر ایسلند نیز تزریق واکسین آسترازنکا را موقتاً منع نموده است.

پیش از این، مقامات دانمارک تصمیم گرفتند به طور مؤقت استفاده از واکسین شرکت آسترازنکا را متوقف کنند. بنا به اعلام بخش صحت این کشور، توقف واکسیناسیون با آسترازنکا در دانمارک بر اساس اقدامات پیشگیرانه در خصوص اطلاعات موجوده مبنی بر تشکیل لخته‌های خون پس از واکسیناسیون با این ادویه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала