واکنش سازمان صحی جهان به توقف استفاده از واکسین آسترازنکا در چند کشور اروپای

© REUTERS / CARLOS OSORIOواکنش سازمان صحی جهان به توقف استفاده از واکسین آسترازنکا در چند کشور اروپای
واکنش سازمان صحی جهان به توقف استفاده از واکسین آسترازنکا در چند کشور اروپای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
عضو شوید
چندین کشور اروپایی از جمله دانمارک و ناروی به‌طور موقت استفاده از واکسین کرونای آسترازنکا را به دلیل عوارض جانبی آن متوقف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان سازمان صحی جهان، درحال تجزیه و تحلیل درباره عدم استفاده از واکسین آسترازنکا از سوی برخی کشورهای اروپایی هستند.
این سازمان گفته است که یافته های خود را در صورت دریافت معلومات درباره این واکسین، مردم شریک خواهند کرد.
پس از گزارش مواردی از لخته شدن خون در برخی افراد واکسینه شده با واکسین آسترازنکا و مرگ یکی از آنها، استفاده از این واکسین، شماری از کشورهای اروپایی استفاده از این واکسین را برای موقت متوقف کردند.

ناروی و آیسلند از واکسین آسترازنکا امتناع ورزیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
ناروی و آیسلند از واکسین آسترازنکا امتناع ورزیدند

کشورهایکه استفاده آسترازنکا را متوقف کرده اند، اتریش، دنمارک، ناروی، آیسلند، استونیه، لتوانیا، لوکزامبورگ، قبرس و لتونی هستند.
هرچند هرچند وزارت صحت دنمارک اعلام کرده است که در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت گفت که ارتباطی میان تزریق واکسین آسترازنکا و لخته شدن خودن وجود دارد.
ازسوی هم یکی از مقامات ارشد بخش صحت ناروی نیز اعلام کرد که این کشور استفاده از واکسین آسترازنکا را به حالت تعلیق در می‌آورد تا بررسی‌های لازم درباره احتمال ارتباط میان تزریق واکسن آسترازنکا و لخته شدن خون صورت گیرد.
این دولت ها هنگامی استفاده از این واکسین را متوقف ساختند که یک پرستار 49 ساله که چند روز پس از دریافت واکسین آسترازنکا دچار اختلال انعقاد خون شده و جان باخت.
آسترازنکا واکسن تاییدشده در اتحادیه اروپا و دیگر کشورهاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала