وزیر صحت اسلواکی بخاطر خرید اسپوتنیک وی برکنار شد

© REUTERS / Radovan Stoklasaوزیر صحت اسلواکی بخاطر خرید اسپوتنیک وی برکنار شد
وزیر صحت اسلواکی بخاطر خرید اسپوتنیک وی برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
عضو شوید
نخست وزیر اسلواکی وزیر صحت این کشور را بخاطر موضع گیری‌اش درباره اسپوتنیک وی برکنار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال Noviny، گزارش داده است که ایگور ماتوویچ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که موضع گیری وزیر صحت این کشور درمورد واکسین روسی، اسلوالکی را نزدیک به فروپاشی کرده است.

خواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
خواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا

ماتوویچ ضمن تشکری از کارکردهای وی گفت: "دلیل تعیین کننده تقاضای استعفای رئیس وزارت بهداشت از طرف شرکای ائتلاف ما خرید «اسپوتنیک وی» بود."
نخست وزیر این کشور گفت که وزیر صحت بیشترین عملکرد را در سال گذشته داشته است. وی برکناری وی را غیر اخلاقی و انسانی خواند و افزود که وزیر صحت قربانی سیاست‌ها شده است.
پیشتر ایگور ماتوویچ ، نخست وزیر اسلواکی، رئیس جمهور این کشور را به دلیل عدم موافقت با ارسال واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا به این کشور مورد انتقاد قرار داد.
گفتنی است پیش ازاین نخست وزیر جمهوری اسلواکی اعلام کرد که دولت این کشور منتظر ثبت واکسن اسپوتنیک از سوی موسسه دارویی اروپا نخواهد شد و قصد دارد این داروی روسی را خریداری کند تا از مرگ روزانه شهروندان اسلواکی جلوگیری کند.
واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها دوز از این واکسن تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала