ثبت واکسین "اسپوتنیک وی" در آذربایجان

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت واکسین "اسپوتنیک وی" در آذربایجان
ثبت واکسین اسپوتنیک وی در آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
عضو شوید
وزارت صحت آذربایجان از ثبت واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی" در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت آذربایجان در خبرنامه امروز جمعه (12، فبروی)، اعلام کرد که واکسین ساخته شده روسیه "اسپوتنیک وی"، از سوی وزارت صحت آذربایجان مورد تائید قرار گرفت. در آینده نزدیک این واکسین به آذربایجان تحویل داده می‌شود.

واکسین اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
تاکنون پنجاه کشور واکسین "اسپوتنیک وی" را انتخاب کرده ا ند

واکسین "اسپوتنیک وی" ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسین روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است. سومین واکسین کرونای روسی کووی‌واک نام دارد که جواز استفاده از آن برای افراد بالای شصت سال صادر شده است.

تا به حال، بلاروس، ارجنتاین، سربستان، بولویا، الجزایر، ونزویلا، ترکمنستان، فلسطین، پاکستان، پاراگوای، امارات، ایران، ارمنستان، تونس، جمهوری گوینا، مکسیکو، نیکاراگوا، بوسنیه، لبنان، میانمار، منگولیا، بحرین، موته‌نگرو، قزاقیستان، اوزبیکستان، گابن، سان مارینو، گانی، سوریه، قرقیزستان، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، گویان، مصر، هندوراس، گواتیمالا، مالدیف، سلواکیا، انگولا، جیبوتی، کانگو، سریلانکا، لاووس، عراق، کنیا و آذربایجان، واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی" روسی به ثبت رسانیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала