دانشمندان از دست دادن بو را علامت خوب ویروس کرونا می دانند

© Fotolia / Puhhhaبو
بو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
دانشمندان توضیح داده اند که چرا آنوزمیا یک علامت "خوب" ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه Complutense مادرید و متخصصین شفاخانه کلینیکی سان کارلوس مطالعه ای را انجام دادند که در آن 5868 مریض COVID-19 شرکت کردند.

متخصصین به این نتیجه رسیدند که از دست دادن بو نشان دهنده شانس بیشتری برای مریض برای تحمل آسانتر و سریعتر مریضی است.

مرده خانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2020
مرگ هم بو دارد

به گفته آنها، این وضعیت گوینده‌گی از یک واکنش ایمنی قوی می کند، که خطر ابتلا به طوفان سیتوکین - یک واکنش بالقوه کشنده از سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد.

عیسی پورتا اعتصام، پروفیسر و رئیس بخش مغز ئ اعصاب شفاخانه سان کارلوس در این ارتباط توضیح داد: "نتایج به دست آمده از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا می تواند به ارزیابی اولیه وضعیت مریض کمک کند و همچنین الگوهای وقوع و پیشرفت فرایندهای آسیب شناختی ناشی از امراض را تعیین کند".

علاوه بر این، دانشمندان دریافته اند كه اختلالات بویایی و چشایی بیشتر در زنان دیده می شود (41/12 درصد در مقابل 67/8 درصد در مردان) و همچنین در افراد زیر 65 سال و بیمارانی كه از امراض قلبی ، عصبی و سرطانی رنج می برند.

طبق آخرین گزارشات  WHO، در سراسر جهان 119.2 میلیون نفر آلوده ویروس شده اند و طبق ارزیابی های دانشگاه جان هاپکینز ، تعداد آنها از 119.8 میلیون نفر گذشته است. دکتران نتوانستند بیش از 2.6 میلیون نفر را نجات دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала