اسپانیا واکسین آسترازنکا را حداقل تا 15 روز متوقف کرد

© AP Photo / Thomas Samsonواکسین آسترازنکا
واکسین آسترازنکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
اسپانیا استفاده از واکسین آسترازنکا را سر از روز دوشنبه حداقل به مدت 15 روز متوقف می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو Cadena Ser، کارولینا داریاس، وزیر صحت عامه اسپانیا روز دوشنبه جلسه اضطراری را برگزار نمود تا در مورد تعلیق استفاده از واکسین آسترازنکا صحبت کند.

مشکلات در ارسال واکسین آسترازنکا به اروپا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
مشکلات در ارسال واکسین آسترازنکا به اروپا

گزارش‌ات در مورد ایجاد لخته خون در معدودی از دریافت‌کنندگان واکسین کرونای آسترازنکا باعث شده تا کشورها اقدامات احتیاطی را در پیش بگیرند.

آلمان و اندونزیا هم به جمع کشور‌های پیوستند که واکسین بریتانیایی آسترازنکا را تعلیق کرده‌اند. سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد، به دنبال توصیه موسسه تحقیقات پاول الریش این کشور تزریق واکسین بریتانیایی آسترازنکا را تعلیق کرده است.سخنگوی دولت آلمان افزود: ضرور است تا تحقیقات بیشتری در زمینه این واکسین صورت بگیرد.

بودی گونادی سادیکین، وزیر صحت عامه اندونزیا هم اعلام کرد در پی انتشار گزارشات مبنی بر عوارض جانبی احتمالی واکسین استرازنکا، کارزار واکسیناسیون در این کشور با این واکسین بریتانیایی به تعویق افتاد.

تاکنون کشور‌های مانند ناروی، دانمارک، اتریش، استونیا، لتونیا، لیتوانیا، بلغاریا و ایرلند واکسین ابریتانیایی آسترازنکا را به دلیل عوارضی از جمله لخته شدن خون به حالت تعلیق در آورده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала