یافته های تازه دانشمندان دربارۀ کرونا

© Photo / Public domain / CDC / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMیافته های تازه دانشمندان دربارۀ کرونا
یافته های تازه دانشمندان دربارۀ کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
دانشمندان امریکایی مسیر تکاملی را دریافتند که جهش های ویروس کرونا را شکست ناپذیر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ژورنال Cell، دانشمندان امریکایی مسیر تکاملی که ویروس کرونا که طی 5 ماه در بدن انسان با سیستم ایمنی ضعیف طی کرده است، دریافتند که کدام جهش ها به ویروس کرونا اجازه می‌دهند از سیستم ایمنی فرار کند.

بو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
دانشمندان از دست دادن بو را علامت خوب ویروس کرونا می دانند

اکثریت عظیم مبتلایان پس از بهبودی از شر ویروس کرونا خلاص می‌شوند، اما شماری، به طول مثال، افرادی که دارای بیماری های خودایمنی هستند یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند، می‌توانند ناقل مزمن عفونت شوند.

سیستم ایمنی ضعیف چنین افراد قادر نیست ویروس را یک بار برای همیشه از بین ببرد، اما به حمله به آن ادامه می‌دهد و ویروس سعی می‌کند خود را دوباره تنظیم کند تا از این حمله جلوگیری کند. در نتیجه، پس از مدتی در بدن افراد آلوده با ایمنی ضعیف، جهش‌های جدیدی ظاهر می‌شود که در برابر اثرات آنتی بادی یا داروهای ضدویروس مقام هستند.

مطالعه هر یک از این موارد خاص اطلاعات ارزشمندی را در مورد روشهای تکامل و سازگاری ویروس در اختیار زیست شناسان قرار می‌دهد.

نویسندگان متذکر می‌شوند که اصلی‌ترین اقدامی که می‌تواند از ایجاد عامل بیماری‌زا جلوگیری کند، واکسیناسیون جهانی است. در غیر این صورت، واکسین‌ها و درمان های فعلی ممکن است در برابر جهش در موج بعدی عفونت ویروس کرونا موثر نباشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала