اتریش خواستار تسریع روند صدور مجوز برای واکسین کرونای روسی در اتحادیه اروپا شد

© Sputnik / Evegeni Bijatow /  مراجعه به بانک تصاویر اتریش خواستار تسریع روند صدور مجوز برای واکسین کرونای روسی در اتحادیه اروپا شد
اتریش خواستار تسریع روند صدور مجوز برای واکسین کرونای روسی در اتحادیه اروپا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
صدراعظم اتریش خواستار تسریع روند صدور مجوز برای واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی oe24، زباستیان کورتس، صدراعظم اتریش، از سران اتحادیه اروپا خواست تا در اسرع وقت مجوز استفاده از واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) را صادر کنند.

وی گفت: در مورد واکسین «اسپوتنیک وی» و سایر واکسین‌ها، من شدیداً اصرار دارم که مقامات مسوول در اروپا مجوز استفاده از همه واکسین‌های ایمن را در اسرع وقت صادر کنند. هرچه تعداد واکسین‌ها ما بیشتر باشد، بهتر است.

در همان زمان، کورتس شانس اترش را برای به دست آوردن واکسین «اسپوتنیک وی» کاملا واقعی خواند.

پیش از این، هیاتی از صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه مذاکراتی را با زباستیان کورتس، صدراعظم اتریش در وین انجام داد، که یکی از از این موضوعات، تهیه واکسین‌های روسی بود.

واکسین «اسپوتنیک وی» ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسین روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است. سومین واکسین کرونای روسی کووی‌واک نام دارد که جواز استفاده از آن برای افراد بالای شصت سال صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала