سازمان بهداشت جهانی دلیل احتمالی شیوع کرونا را نام برد

© REUTERS / Aly SongЛюди на одном из рынков в Ухане
Люди на одном из рынков в Ухане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
کارشناسان سازمان جهانی بهداشت ظهور COVID-19 در چین را با تجارت حیوانات مرتبط دانسته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که  در حال تحقیق درباره ظهور ویروس کرونا SARS-CoV-2 در ووهان چین هستند، اظهار داشتند که تجارت حیات وحش می تواند یکی از دلایل شیوع  این ویروس کشنده باشد.

در اوایل سال جاری، یک تیم بین المللی از متخصصان سازمان جهانی بهداشت تقریباً یک ماه را برای پیدا کردن  منشا COVID-19 در چین گذراندند و  در نتیجه،  چهار فرضیه اصلی را مطرح کردند.

 

سازمان جهانی صحت زمان آغاز شیوع کرونا در چین را زیر سوال برد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
سازمان جهانی صحت زمان آغاز شیوع کرونا در چین را زیر سوال برد

کارشناسان معتقدند که محتمل ترین عامل شیوع این ویروس تجارت حیات وحش در بازار غذاهای دریایی هونان در ووهان است. فرضیه دیگری که توسط متخصصان چینی نیز مطرح شده، انتقال ویروس از طریق غذای آلوده است. محققان بر این باورند که انتشار مستقیم COVID-19 توسط خفاش های موجود در بازار هونان  بعید است، زیرا به احتمال زیاد یک حامل میانی ویروس نیز وجود داشته است. به گفته متخصصاناحتمال نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین وجود ندارد.

کارشناسان براین باور اند که ، یکی از دلایل احتمالی شیوع ویروس کرونا ممکن است تجارت حیوانات وحشی در بازار غذاهای دریایی در ووهان باشد.

دومینیک دویر، میکروبیولوژیست مستقر از سیدنی ، عضو گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی  گفت که این ویروس می تواند از طریق یک حیوان آلوده که در بازار وهان و یا در جاهای دیگر فروخته شده است، ظهور نموده.

معاون استاد دانشگاه کالیفرنیا، نیزگفت: "ممکن است بازار عامل اصلی ورود ویروس به بدن انسان باشد."

به گفته وی، داده های فعلی نشان می دهد که بازار مکانی است كه SARS-CoV-2 گسترش می یابد، اما احتمالا در آنجا بوجود نیامده است.

گفتنی است که هیئت علمی متشکل از کارشناسان بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی برای بررسی منشا ویروس کووید-19 در 14 جنوری ماه گذشته به ووهان چین سفر کردند. این هیئت به مدت 14 روز در قرنطینه مانده و طی این مدت با کارشناسان و مقامات چینی نشست‌های به صورت آنلاین برگزار کردند.

جهان برای اولین بار زمانی از ویروس کرونا مطلع شد که سازمان بهداشت جهانی در 31 دسامبر 2019 اعلام کرد که یک "بیماری تنفسی مرموز با منشا ناشناخته" در شهر ووهان استان هوبی چین مشاهده شده است.

این بیماری برای اولین بار در افرادی مشاهده شد که از بازار غذاهای دریایی در ووهان، استان هوبی چین خریده کرده بودند.

ویروس کرونا اندکی بعد به تمامی چین٬ کشورهای منطقه و جهان گسترش یافته و به پاندمی تبدیل شد.

تمامی کشورهای جهان طی سال گذشته٬ اقدامات و محدودیت‌های زیادی را برای کنترل اپیدمی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اولین بیمار کرونایی نیز روز 17 نوامبر با مراجعه یک شخص با علایم ناراحتی تنفسی به بیمارستانی در ووهان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала