تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی
 تنش ها میان مجارستان و اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه مجارستان از حملات اتحادیه اروپا برای وارد کردن واکسن "Sputnik V" خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان از هشدارهایی تعریف کرد که به دلیل استفاده از واکسن روسی "Sputnik V"، متوجه آن کشور شده است.

تصمیم ثبت واکسن روسی پس از بررسی های دقیق رگولاتوری کشور اتخاذ شده است که هیئت نمایندگی آن سفری به محل تولید"Sputnik V" و بررسی اسناد مربوطه داشت.

 آغاز احتمالی تولید واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
آغاز احتمالی تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا

وی گفت:«هیچ یک از افرادی که در این رابطه ما را مورد حمله لفظی قرار داد، این سوال را مطرح نکرد که نظر متخصصان ما در این رابطه چیست؟ آیا این واکسن واقعا موثر و امن است؟».

وی معتقد است که مجارستان به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفته است که «کشور توجه خود را متوجه شرق کرده است، در حالی که به نظر آنها فقط باید به غرب بنگرد».

تصمیم مجارستان برای وارد کردن واکسن روسی اسپوتنیک وی، تنش هایی را میان این کشور و مقامات اتحادیه اروپا ایجاد کرده به طوریکه اتحادیه اروپا به این کشور در رابطه با استفاده از این واکسن روسی هشدار داد.

طرح های مجارستان برای وارد کردن واکسن "Sputnik V" و احتمال استفاده از این واکسن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. رویکرد ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در قبال مسئله مهاجرت و همچنین تمایل وی برای ایجاد روابط نزدیک با روسیه موجب ایجاد تنش‌هایی میان این کشور و اتحادیه اروپا شده است.

براساس قوانین اتحادیه اروپا، پیش از آنکه واکسن "Sputnik V" در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت شود، باید از سوی آژانس پزشکی اتحادیه اروپا تایید شود. مجارستان چند روز پیش اولین دوز از واکسن "Sputnik V" را وارد کرد که این بخشی از واردات گسترده تر این واکسن بوده است.

وزیر خارجه مجارستان نیز در واکسن "Sputnik V" اظهار داشت که کارشناسان مجاری این فرصت را خواهند داشت تا واکسن "Sputnik V" را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم کارشناسی را در مورد استفاده و تایید آن اتخاذ کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала