ثبت واکسن اسپوتنیک وی در ویتنام

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа "Спутник V"
Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
صندوق سرمایه گزاری مستقیم روسیه از ثبت واکسن روسی ضد کرونای "اسپوتنیک وی" در ویتنام برای استفاده اضطراری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان در صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه می‌گویند ویتنام با ثبت واکسن اسپوتنیک وی" روسیه به 56مین کشوری مبدل شد که تا کنون  داروی روسی را ثبت نموده اند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت، مقامات وزارت بهداشت ویتنام با ثبت داروی روسی، استفاده اضطراری از  واکسن "اسپوتنیک وی" را تأیید نموده اند.

این نهاد روسیه خاطر نشان ساخت که واکسن اسپوتنیک Sputnik V روسیه در کشورهایی با بیش از 1.5 میلیارد نفر جمعیت تأیید شده است.

تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن اسپوتنیک وی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه

به گفته آنها واکسن  روسیه نظر به تعداد درخواست ها برای دریافت آن از سوی نهادهای نظارتی دولت در رده دوم واکسن های جهان قرار دارد.

 واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

بنا به گزارش لنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش‌های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی «اسپوتنیک‌ وی» حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس کرونا کارایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала