خطر ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا بر سر تقسیم واکسن کرونا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
نخست وزیر اتریش درباره به وجود آمدن شکاف و جدایی در اتحادیه اروپا به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن هشدار داده و خواستار اصلاح این روند شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه " Welt " آلمان، "سباستین کورتس"، نخست وزیر اتریش  به دلیل روند فعلی توزیع واکسن در اروپا درباره به وجود آمدن شکاف و جدایی در اتحادیه اروپا هشدار داده و همچنان با وجود مخالفت آلمان بر لزوم اصلاح روند توزیع واکسن در این اتحادیه تاکید کرد.

وی در آستانه نشست ویدئویی سران اروپایی در روز پنج شنبه در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان تاکید کرد: ما هیچ علاقه ای به این مسئله نداریم که شکاف موجود در اتحادیه اروپا از طریق پوشش واکسیناسیون شهروندان همواره بیشتر شود و در این مسیر کشورهای درجه دو در اتحادیه اروپا ایجاد شود.

کورتس افزود: سران اتحادیه اروپا در جنوری توافق کرده اند که واکسن را متناسب با کلید جمعیت به صورت هم زمان توزیع کنند.

تهدید اتحادیه اروپا به انگلیس: صادرات واکسن آسترازنکا را متوقف می کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
تهدید اتحادیه اروپا به انگلیس: صادرات واکسن آسترازنکا را متوقف می کنیم

نخست وزیر اتریش ین انتقاد را وارد کرد که اما حالا مشخص شده است که واکسن ها در اتحادیه اروپا بر اساس کلید جمعیت و متناسب با آن توزیع نمی شود، بلکه بر اساس میزان سفارش داده شده از طرف کشورها تقسیم می شود.

وی افزود: بدون اصلاح روند توزیع واکسن در اروپا این نتیجه حاصل می شود که برخی کشورهای عضو در اواخر ماه می به ایمنی حاصل از تزریق به اندازه کافی واکسن می رسند در حالی که سایر کشورها تنها در اواخر تابستان یا اواخر سال به این مرحله دست پیدا می کنند.

نخست وزیر اتریش اعلام کرد که درباره این موضوع در نشست آنلاین سران اروپایی هم صحبت خواهد کرد. وی این را یک مسئله کاملا سیاسی دانست که در سطح فنی قابل حل نیست.

وی تاکید کرد : شهروندان اتحادیه اروپا به درستی این انتظار را از ما دارند که راهی برای توزیع منصفانه واکسن پیدا کنیم چرا که این مسئله همبستگی در اتحادیه اروپا را در معرض خطر قرار داده است.

نخست وزیر اتریش مجددا اطمینان داد که کاملا از هدف کمیسیون اروپایی مبنی بر اینکه تا تابستان باید 70 درصد شهروندان واکسن کرونا را دریافت کنند حمایت می کند. وی در عین حال تاکید کرد که این هدف تنها در صورتی به دست می آید که ما به روند تقسیم واکسن در این اتحادیه بر اساس جمعیت پایبند باشیم.

گفتنی است اواسط ماه مارچ 6 کشور اروپایی با انتقاد از روند توزیع واکسن در اروپا خواستار اصلاح آن شدند. علاوه بر اتریش کشورهای چک، اسلوونی، بلغارستان، کرواسی و لتونی به این روند شکایت داشتند.

مایکل رات اعلام کرد که اتریش و دیگر کشورهای اروپایی مانند همه کشورهای عضو این اتحادیه این امکان را داشته اند که واکسن را بر اساس جمعیت خود سفارش دهند، اما این کار را انجام نداده اند. از این رو سایر کشورها برای سفارش مقادیر باقی مانده وارد عمل شدند و ما هیچ اختلافی را در این باره نمی بینیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала