آمادگی روسیه برای تأمین واکسن "اسپوتنیک وی" به کل جهان

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر Производство вакцины Sputnik V в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
مرکز علمی تحقیقاتی روسیه اعلام کرد که این کشور آماده تأمین واکسن "اسپوتنیک وی" برای کل جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز علمی تحقیقاتی گامالیا- سازنده واکسن روسی Sputnik V از توانایی روسیه در تأمین این دارو برای همه دنیا خبر داد.

وی خاطرنشان كرد كه این امر به لطف یك سیستم بی سابقه برای جمع آوری اطلاعات در مورد استفاده بالینی واكسن در جهان که از سوی " وزارت بهداشت روسیه تحت نظارت شخصی وزیر میخائیل موراشكو انجام شد"  امکان پذیر شده است.

Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
سه دلیل برای خرید واکسن "اسپوتنیک وی"

مدیر مركز علمی تحقیقاتی گامالیا گفت، در ابتدا؛ زمانی که ماداروی خود را ایجاد کردیم ، شخصاً برای من روشن بود که هر چقدر پول دولت بدهد؛ ما به آن پیمانه قدر به تولید واکسن نیستیم که بتواند کل کشور را تأمین کند.. اما اکنون برنامه ها به بیان ساده، گسترده تر شده است.

 الكساندر گینتسبورگ گفت: از ما سوال می شود که آیا می‌توانید با واکسن اسپوتنیک وی همه دنیا را تأمین کنید؟ ما پاسخ می دهیم: «بلی ما می توانیم. امروز ما می خواهیم اسپوتنیک را به 50 کشور دیگر تحویل دهیم».

به گفته وی، اگر اکنون کل "شرکت های دارو سازی جهان" مجبور به تولید تنها واکسن ویروس کرونا شوند، در این صورت فقط می تواند 15 درصد داروی مورد نیاز برای واکسیناسیون 7.5 میلیارد نفر دارد در یک سال تولید شود.

وی تأکید کرد که بلافاصله مشخص شد که لازم است همه ظرفیت های کشور بکار انداخته شود. گینتسبورگ گفت: ما بلافاصله متحد شدیم و شروع به کار با یکدیگر کردیم."

مدیر مرکز علمی سازنده واکسن روسی گفت كه واكسن  Sputnik V نسبت به واکسن ساخت شرکت AstraZeneca انگلیس-سوئد تحت بررسی های كامل تری قرار می گیرد.

 وی همچنین در خصوص مرحله بعدی بیماری همه گیر COVID-19پیش بینی کرد و شیوع آن را با حیوانات اهلی و مزرعه مرتبط دانست.

شایان ذکر است که  واکسن اسپوتنیک وی، بهع عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала