کانادا استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر کانادا استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد
  کانادا استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
به تعقیب برخی کشور ها، کانادا نیز استفاده از واکسن ضد COVID-19 ساخت شرکت آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتد پرس، در پی حادثات لخته شدن خون برخی بیماران پس از تزریق واکسن AstraZeneca کاناد اعلام کرد که استفاده از این واکسن را متوقف می‌‎کند.

به گفته شلی دیکس ، معاون رئیس کمیته مشاوره ملی ایمن سازی کانادا، واکسیناسیون با این دارو برای شهروندان بالای 55 سال متوقف می‌شود.

طبق گفته دکتر جوس ریمر متخصص کانادایی، احتمال لخته شدن خون ( ترومبوز) در واکسیناسیون با AstraZeneca  یک نفر در 100 هزار است. پیش از این تصور می شد که از هر یک میلیون مورد، در یک مورد این عارضه رُخ می‌دهد.

اثربخشی واکسین آسترازنکا کمتر از حد اعلام شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2021
اثربخشی واکسین آسترازنکا کمتر از حد اعلام شده است

پیش از این گزارش شده که اثربخشی واکسن آسترازنکا حدود 3 در صد کمتر از آنچه که اعلام شده بود، می‌باشد. مطالعات اثر بخشی این دارو را 76 در صد نشان داد در حالی که قبلا 79 در صد اعلام شده بود.

گفتنی است پیشتر در حالی که کشورهای بزرگ اروپایی توزیع و تزریق واکسن COVID-19 آسترازنکارا را متوقف کردند، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت این واکسن، «ایمن و کارآمد» است. 

پیش ازاین کشورهای بزرگ اروپایی به جمع کشورهایی پیوستند که اخیرا اقدام به توقف تزریق واکسن تولیدی شرکت آسترازنکا کرده بودند.

فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا اعلام کردند که واکسیناسیون با این واکسن را به طور موقت متوقف خواهند کرد. سپس ایرلند و هلند نیز اعلام کردند که در پی گزارش چند مورد جدی لختگی خون پس از تزریق این واکسن، استفاده از آن را متوقف می‌کنند.

تصمیم شماری از کشورهای اروپایی برای تعلیق استفاده از واکسن آسترازنکا واکنش اداره دارویی اروپا و سازمان جهانی بهداشت را به دنبال داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала