روسیه اولین واکسن کرونا برای حیوانات را در جهان ثبت کرد

© Sputnik / Press service of AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه اولین واکسن کرونا برای حیوانات را در جهان ثبت کرد
روسیه اولین واکسن  کرونا برای حیوانات را در جهان ثبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
عضو شوید
متخصصان روسی از ثبت نخستین واکسن ضد کرونا برای حیوانات در جهان خبر دادند.

 به گزارش اسپوتنیک، روسیه اولین واکسن ویروس کرونای حیوانات را به نام "Karnivak-Kov" در جهان ثبت کرد. کانستانتین ساونکوف، معاون خدمات فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاهی روسیه با تأیید این موضوع گفت: این دارو توسط "مرکز فدرال بهداشت حیوانات"  بودجه ایالتی خدمات فدرال تهیه شده است. به گفته ساونکوف، این اولین و در حال حاضر تنها واکسن ضد COVID-19 برای حیوانات در جهان است.

آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی حیوانات در ماه اپریل به پایان می رسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2020
آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی حیوانات در ماه اپریل به پایان می رسد

معاون خدمات فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاهی گفت: «آزمایشات بالینی واکسن کرونا برای حیوانات، که در اکتبر سال گذشته آغاز شد، بالای سگ، گربه ، روباه قطبی، راسو و سایر حیوانات انجام شد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن بی ضرر و فعالیت ایمن زایی آن زیاد است زیرا در بدن همه حیوانات واکسینه شده، آنتی بادی های ویروس کرونا در 100 درصد موارد تولید شده است».

 اکنون دانشمندان این نهاد روسیه، ادامه مطالعه در مورد مدت زمان ایجاد ایمنی پس از تجویز دارو را ادامه می دهند. به گفته ساونکوف، این شاخص حداقل شش ماه زمان نیاز خواهد.

 وی افزود: "در اوایل ماه آپریل ، تولید گسترده واکسن بر اساس بزرگترین پلتفرم تولید دارو برای حیوانات مربوط مرکز فدرال بهداشت حیوانات در کشور آغاز می شود."

ساونکوف در ادامه  توضیح داد که این واکسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا ، همانطور که توسط سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) قبلا گفته شد، برخی از گونه های حیوانات نیز در برابر ویروس کرونا حساس هستند و موارد COVID-19 در بسیاری از کشورها در حیوانات نیز گزارش شده است.

در روسیه، تاکنون دو مورد ابتلای گربه ها به ویروس کرونا به طور رسمی ثبت شده است.

به گفته دانشمندان روسی، استفاده از واکسن برای حیوانات می تواند از بروز جهش های ویروسی که اغلب در طی انتقال بین گونه های بیماری زا اتفاق می افتد، جلوگیری کند.

ساونکوف گفت: لازم به ذکر است که هیچ مدرک علمی مبنی بر انتقال عفونت ویروس کرونا از حیوانات به انسان وجود ندارد، این امر بیش از یک بار توسط سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала