آژانس دارویی اروپا: هیچ دلیلی برای رد واکسین آسترازنکا وجود ندارد

© AP Photo / Siphiwe Sibekoآژانس دارویی اروپا: هیچ دلیلی برای رد واکسین آسترازنکا وجود ندارد
آژانس دارویی اروپا: هیچ دلیلی برای رد واکسین آسترازنکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
آژانس داوریی اروپا می‌گودید که هیچ دلیلی برای امتناع از واکسین ضدکرونا ساخت شرکت بریتانیایی-سویدنی آسترازنکا وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، این سازمان می‌گوید که هیچ مدرکی برای حمایت از محدودیت استفاده از واکسین آسترازنکا برای هر جمعیتی وجود ندارد.

«امر کوک»، مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا اظهار داشت که متخصصان قادر به شناسایی عوامل خطرناک مشخص برای این دارو بر اساس سن، جنس یا سابقه طبی واکسیناسیون نیستند.

مجلس فدرال آلمان: بجای آُسترازنکا، اسپوتنیک وی استفاده کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
مجلس فدرال آلمان: بجای آسترازنکا، اسپوتنیک وی استفاده کنید

 وی افزود: نتیجه گیری‌های بیشتر پس از جلسه کمیته ایمنی آژانس در تاریخ 6 تا 9 اپریل انجام خواهد شد.

پیش از این، در آلمان تزریق واکسین آسترازنکا به افراد زیر 60 سال متوقف شده و دلیل آن هم بروز مواردی از لخته خونی پس از تطبیق این واکسین عنوان شده است. قبلاً نیز تطبیق این واکسین موقتاً به تعلیق درآمده بود و در اواسط مارچ ازسرگرفته شد.

در هفته‌های گذشته، پس از انتشار گزارش هایی در مورد بروز مواردی از خونریزی داخلی پس از تزریق واکسین آسترازنکا، کشورهای اروپایی برای چند روز آسترازنکا را از برنامه واکسیناسیون عمومی خود خارج کردند. پس از آنکه آژانس دارویی اروپا مجددا تایید کرد که واکسین آسترازنکا بی‌خطر است، تزریق آن از سر گرفته شد.

دیگر کشورهای اروپایی هنوز واکنشی به تصمیم دولت آلمان نشان نداده‌اند. این دولت‌ها نیز ممکن است تحت فشار افکار عمومی از برنامه تزریق آسترازنکا عقب‌نشینی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала