عراق در انتظار دریافت اولین محموله واکسین "اسپوتنیک وی" است

© Sputnik / Hungarian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر عراق در انتظار اولین دریافت محموله واکسین "اسپوتنیک وی" است
عراق در انتظار اولین دریافت محموله واکسین اسپوتنیک وی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
وزارت صحت عراق می‌گوید که این کشور انتظار دارد به تعدادی از واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی" را در ماه های آینده دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن تمیم، وزیر صحت عراق می گوید که انتظار می‌رود که در ماه های آینده اولین محموله از واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی" روسی را دریافت کنیم.

صف کشی برای اسپوتنیک وی؛ روسیه از عهده تولید برآمده نمی‌تواند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
صف کشی برای اسپوتنیک وی؛ روسیه از عهده تولید برآمده نمی‌تواند

او گفت: "همانطور که شما می‌دانید، امروز تقاضای بین المللی زیاد است و فرصت های محدودی در تولید این واکسین وجود دارد. ما با طرف روسی تماس گرفتیم و وزیر نفت ما در سفر به مسکو مذاکره انجام داد. حالا سفیر عراق در روسیه، عبدالرحمن الحسینی این مسئله را دنبال می‌کند. باید به تعدادی از واکسین در ماه های آینده به عراق ارسال شود".

با این حال، وزارت صحت عراق در 25 ماه مارچ اعلام کرد که قرارداد تهیه واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی" و Sinopharm и Pfizer، انجام شده است.

واکسین "اسپوتنیک وی" ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала