گینتسبورگ: اتحادیه اروپا "Sputnik V" را به بازار خود راه نمی دهد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر گینتسبورگ: اتحادیه اروپا "Sputnik V" را به بازار خود راه نمی دهد
 گینتسبورگ: اتحادیه اروپا Sputnik V را به بازار خود راه نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا روسیه گفت که اتحادیه اروپا به دلیل رقابت، "Sputnik V" را به بازار خود راه نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه، می گوید بروکسل بی اندازه می ترسد که واکسن روسی رقیب داروهای اروپایی شود.

روسیه اولین واکسن  کرونا برای حیوانات را در جهان ثبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
روسیه اولین واکسن کرونا برای حیوانات را در جهان ثبت کرد

از ابتدای ماه مارچ، واکسن روسی علیه ویروس کرونا "Sputnik V" تحت آزمایش تدریجی در آژانس دارویی اروپا EMA قرار گرفته است که، از جمله موارد دیگر، توصیه هایی را برای استفاده در کشورهای اتحادیه اروپا ارائه می دهد. طبق گزارش رسانه ها، داروی روسی ممکن است تا اوایل ماه می تاییدیه EMA را دریافت کند.

علاوه بر این، همانطور که در سرویس اطلاعات خارجی روسیه ذکر شده است، رئیس بخش ارتباطات استراتژیک و تجزیه و تحلیل اطلاعات خدمات سیاست خارجی اروپا لوتز گولنر معتقد است که "آژانس داروهای اروپا باید صدور گواهینامه واکسن روسی را تا جولای-آگست سال جاری به تأخیر بیندازد تا به شرکتهای غربی اجازه می دهد تولید خود را گسترش دهند و همه بازار را اشغال کنند".

گفتنی است که در اگست سال 2020 ، وزارت صحت عامه روسیه  اولین واکسین در جهان برای پیشگیری از کووید 19 را  ثبت کرد که توسط مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا تولید شده واسپوتنیک وی نام دارد. این واکسین بر اساس پلتفرم آزمایش  شده ناقلین آدنو ویروس انسانی  ساخته شده است. همچنین در روسیه واکسین های "EpiVacCorona" ساخت مرکز "وکتور" و واکسین  "KoviVak" از مرکزی به نام چوماکوف، وابسته به آکادمی علوم روسیه ثبت شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала