اولین کشور اروپایی که تزریق واکسین آسترازنکا را کاملاً متوقف کرد

© AP Photo / Siphiwe Sibekoاولین کشور اروپایی که تزریق واکسین آسترازنکا را کاملاً متوقف کرد
اولین کشور اروپایی که تزریق واکسین آسترازنکا را کاملاً متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
دنمارک اولین کشور اروپایی است که تزریق واکسین شرکت داروسازی بریتانیایی-سویدنی آسترازنکا را به‌طور کامل کنار گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت دنمارک اعلام کرد که تزریق واکسین آسترازنکا را به‌ دلیل احتمال ایجاد عوارض جانبی شديد از جمله لخته شدن خون به‌طور کامل کنار خواهد گذاشت.

 کوریای جنوبی واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را تعلیق کرد    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
کوریای جنوبی واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

مقامات دنمارکی بر اساس یافته‌های علمی به این نتیجه رسیده‌اند واکسین آسترازنکا عوارض جانبی واقعی جدی دارد. بنابراین، تصمیم گرفته شد که استفاده این واکسین را از واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی حذف و روند واکسیناسیون جمعیت را با استفاده از واکسین‌ها فایزر و مدرنا انجام دهد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، دنمارک به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده از واکسین آسترازنکا را به‌طور موقت در کشور متوقف کرد. مگنوس هونیکا، وزیر صحت دنمارک گفته بود که این اقدام به‌دلیل گزارش‌ها در مورد عوارض جانبی از جمله لخته شدن خون در افراد که واکسین شده بوده، انجام شد.

شماری از کشورهای اروپایی به‌دلیل تشخیص ترومبوز در افراد که واکسین شده اند، استفاده از از واکسین آسترازنکا را به حالت تعلیق و یا تا حدی هم ممنوع کرده اند. در همین حال، سازندگان واکسین آسترازنکا بر ایمنی آن اصرار دارند. این شرکت داروسازی بریتانیایی-سویدنی می‌گوید که «مطالعه دقیق داده‌های صحی پس از واکسیناسیون بیش از 17 میلیون نفر نشان داد که هیچ خطر افزایش آمبولی ریوی، ترومبوز ورید عمقی یا ترومبوسیتوپنی وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала