ویروس کرونا تا چه مدت روی دستگیر دروازه ها و تشناب ها زندگی می مانند؟

© Depositphotos.com / Sutichakتشناب
تشناب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که COVID-19 تا یک مدت قادر است روی اجسام بی جان زنده بماند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصین مرکز کنترل و پیشگیری امراض ایالات متحده CDC) ) تأکید کردند که هنوز اطلاعات موثقی وجود ندارد که ویروس کرونا از طریق سطوح اشیا از فردی به فرد دیگر منتقل شو ، اما معلوم شده است که عفونت می تواند در اشیا بی جان برای یک مدت زمان طولانی و خطرناک برای موجودات زنده باقی می ماند.

ناتوانی واکسن فایزر در برابر گونه آفریقایی ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
ناتوانی واکسن فایزر در برابر گونه آفریقایی ویروس کرونا

از آنجا که اطلاعات زیادی در مورد COVID-19 جمع آوری نشده است، دانشمندان 22 مطالعه در مورد ویروس های مختلف انسانی و حیوانی از جمله SARS و سندرم تنفسی خاورمیانه را تجزیه و تحلیل کردند. در نتیجه، مشخص شد که ویروس کرونا می تواند در اقلیم هوا داخل خانه به مدت 9 روز بر روی سطوح باقی بماند و آنها را عفونی کند. به طور متوسط​​، این نوع عفونت برای انسان خطرناک اس ، طول عمر اجسام 5-4 روز است و انواع خاصی از امراض که فقط حیوانات را تحت تأثیر قرار می دهند می توانند تا 28 روز در اجسام بی جان زندگی کنند.

دانشمندان در کار خود، که در مجله بیمارستان عفونت منتشر شده است، اشاره کردند که دمای پایین محیط داخلی همراه با رطوبت بالا، عمر و فعالیت ویروس را بیشتر می کند. برای مقابله مؤثر با COVID-19، توصیه می شود سطوحی که فرد مریض می تواند با آنها در تماس با محلولهای مختلفی که از هایپوکلریت سدیم ، پراکسید هایدروجن یا اتانول تهیه شده است ، کاملا ضد عفونی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала