تأثیر مؤثر واکسین به اشکال مختلف کرونا

© Photo / IRNA
  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه جونس هوپکینس ایالات متحده امریکا تشخیص نمودند که واکسین های RNA بر اساس سویه ویروس کرونا کلاسیک SARS-CoV-2 سلولهای ایمنی تولید می کنند که سویه های ویروس جهش یافته را تشخیص می نماید. این مطلب طی مقاله ای منتشر شده در مجله تحقیقات کلینیکی گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این واکسین بدن را مجبور می سازد تا لنفوسیت های CD4 + T (یا کمک کننده های T) را تولید نماید که لنفوسیت های B را شناسایی و آنتی ژن ها را کشف می کنند - پروتئین های سطح سلول های آلوده ، از جمله ویروس های SARS-CoV-2. سلولهای B نابالغ که توسط سلولهای T کمکی فعال می شوند، به سلولهای پلاسمائی تبدیل می شوند که آنتی بادی تولید می کنند یا به سلولهای حافظه B که اطلاعات آنتی ژن را ذخیره می کنند، می دهند تا در آینده پاسخ سریع تری به عفونت ایجاد کنند.

ترکیه استفاده واکسین ضد کرونا اسپوتیک وی را آغازکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
ترکیه استفاده از واکسین ضد کرونا "اسپوتیک وی" را آغاز می‌کند

در مورد SARS-CoV-2 باید گفت که آنتی ژن یک پروتئین سنبله (پروتئین S) است که در سطح ویروس سنبله می زند. واکسین Rf ویروس Pfizer-BioNTech و Moderna توالی ژنتیکی پروتئین S را برای شناسایی پروتئین سنبله و آغاز تولید آنتی بادی علیه SARS-CoV-2 به سیستم ایمنی بدن واکسینه شده ارائه می دهد.

محققین نمونه خون 30 کارمند طب معالجوی و اهداکنندگان آزمایشگاه را که قبلاً آزمایش SARS-CoV-2 را سپری و بعد از دو دوز واکسین مثبت نکرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سلولهای جدا شده CD4 + T بر روی اجزای مختلف سویه اصلی SARS-CoV-2 و همچنین سه کرونا ویروس مشترک ایجاد کننده سرما آزمایش شدند. معلوم شد که واکسینه شده به 23 قطعه پپتید پروتئین S پاسخ ایمنی گسترده ای داده است که فقط چهار مورد از آنها تحت تأثیر جهش ها قرار گرفته اند که منجر به ظهور سویه های جدیدی در بریتانیا و افریقای جنوبی شده است. بنابراین، واکسین ها حتی در برابر اشکال جهش یافته ویروس کرونا نیز محافظت می کنند.

بر علاوه، طی واکنش پروتئین سنبله یکی از ویروس های کرونا ویروس سرماخوردگی HCoV-NL63 مشاهده شد ، که ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که مناطق مختلف آن با پروتئین ویروس کرونا مشترک است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала