خطر مرگ کرونا تا چه حد بهبودیافتگان را تهدید می‌کند؟

© Photo / Public domain / CDC / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMخطر مرگ کرونا تا چه حد بهبودیافتگان را تهدید می‌کند؟
خطر مرگ کرونا تا چه حد بهبودیافتگان را تهدید می‌کند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
دانشمندان دانشکده طبی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس پس از مطالعات دریافتند که افراد که به کرونا مبتلا شده بودند و بهبود یافته اند، خطر مرگ طی شش ماه می‌تواند آنها را تهدید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله نیچر، دانشمندان همچنان گفته اند، خطر مرگ کرونا افرادی را که با علائم خفیف مبتلا شده بودند و نیاز به بستر شدن نداشتند، طی بازه زمانی مذکور تهدید می‌کند.

پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
کشف یک گونه‌ی نگران کنننده ویروس کرونا

طی این معالعه، دانشمندان داده‌های 87 هزار بیمار مبتلا به کرونا و پنج میلیون نفر از گروه کنترول را تجریه و تحلیل کردند. مشخص شد که حتی کسانی که از علائم خفیف کرونا رنج برده اند، احتمال مرگ افزایش می‌یابد و با شدت عفونت خطر مرگ افزایش می‌یابد.

دانشمندان همچنان گفته است که اثرات طولانی مدت این بیماری می‌تواند سال‌ها یا حتی دهه‌ها ادامه داشته باشد، به همین خاطر این بیماران به مراقبت‌های دوامدار جامع نیاز دارند.

متخصصان می‌گویند که در طی شش ماه اول پس از بهبودی، خطر مرگ در مقایسه با مرگ‌های عادی تقریباً 60 درصد در این افراد (87 هزار بیمار مبتلا) افزایش یافت. پس از شش ماه، میزان مرگ و میر در بین تمام بهبودیافتگان کرونا از یک هزار نفر هشت نفر آنها درگذشتند.

علیرغم این واقعیت که کرونا در ابتدا ویروس تنفسی محسوب می‌شد، محققان تایید کردند که طولانی بودن این بیماری در افراد می‌تواند تقریباً بر روی تمام سیستم‌های اعضای بدن تاثیر بگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала