مرکل قصد خرید واکسین Sputnik V را دارد

© Photo / Russian Direct Investment Fundاسپوتنیک وی
اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
مرکل احتمال خرید واکسن Sputnik V توسط آلمان را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آلمان منتظر صدور گواهینامه واکسین روسی Sputnik V در اتحادیه اروپا است. آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان پس از مذاکره با سران ایالت های فدرال گفت، اگر این روند سریع صورت بگیرد، در آن صورت خریداری آن ارزش دارد.

اعلام آمادگی آلمان برای خرید واکسین کرونای روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
اعلام آمادگی آلمان برای خرید واکسین کرونای روسی

وی افزود: "اگر گواهینامه خیلی زود دریافت شود ، خرید دوزهای Sputnik V همچنان منطقی خواهد بود. اگر این اتفاق فقط بعد از چند ماه صورت بگیرد، در آنصورت تا آنزمام ما واکسین کافی خواهیم داشت. یعنی این سوال که ما چقدر برای خود سفارش می دهیم از قبل به این بستگی خواهد داشت. "

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی مکالمه تلیفونی آمادگی روسیه را برای تعامل با شرکای آلمانی در سازماندهی تأمین و تولید مشترک واکسین تأیید کرد.

در اوایل اپریل، جنس اسپان، رئیس وزارت صحت جمهوری فدرال آلمان، اعلام کرد که برلین به طور دوجانبه با مسکو درباره Sputnik V صحبت خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که دولت اتریش در پی مرگ یک پرستار 49 ساله که چند روز پس از دریافت واکسین آسترازنکا دچار اختلال انعقاد خون شده و جان باخته بود، تزریق این واکسین را به حالت تعلیق در آورد. هم‌زمان چند کشور کوچکتر اروپایی از جمله استونیا، لیتوانیا، لتونیا و لوکزامبورگ نیز واکسیناسیون با واکسین آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده‌اند. دانمارک ، نروژ و ایسلند نیز روز پنجشنبه این دارو را به حالت تعلیق درآوردند و روز جمعه بلغارستان نیز اقدام مشابه ای را صورت داد. همچنین رومانی استفاده از یکی از محموله های این واکسین خودداری کرد. آغاز واکسیناسیون با داروی AstraZeneca توسط جمهوری دموکراتیک کنگو نیز به حالت تعلیق درآمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала