از یک پیامد غیر منتظره ویروس کرونا نامبرده شد

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
ویروس کرونا اثرات جانبی خطرناک متعددی دارد که برخی از آنها شناسایی شده اند. تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد این ویروس موجب التهاب تیروئید هم می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، پزشکان فرانسوی در پی یک مطالعه دریافته اند  که ویروس کرونا می تواند باعث ایجاد بیماری های تیروئید، از جمله التهاب و بیماری خود ایمنی شود.

بیماری خودایمنی  Autoimmune disease)) بهدسته‌ای از بیماری‌ها گفته می‌شود که بر اثر خودایمنی ایجاد شوند. بیماری خودایمنی هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می‌کند.

اختلال در شنوایی عارضه جدید کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2020
اختلال در شنوایی/ عارضه جدید کرونا

نتایج این مطالعه در نشریه بیمارستان CHU-Larrey منتشر شده است.

پزشکان دریافتند که در میان اشکال خارج ریوی بیماری  COVID-19 بیماری های غدد اندوکرین ، از جمله بیماری های لوزالمعده ، تیروئید ، هیپوفیز و غدد جنسی تشخیص شده است.

 گفتنی است که گاهی اوقات برخی ویروس‌ها موجب وقوع التهابی در تیروئید انسان موسوم به تیروئیدیت می‌شوند. اما این التهاب معمولاً به سرعت برطرف می‌شود. با این حال ویروس کرونا در این زمینه نیز رفتاری متفاوت با سایر ویروس‌ها دارد.

از جمله اثرات این التهاب می‌توان به مختل شدن کارکرد تیروئید، درد در گردن، تب، لرز، و گرما، قرمزی و حساسیت به لمس در گردن، خستگی، افزایش وزن خفیف، خشکی پوست، کاهش تعریق، یبوست، عدم تحمل سرما یا گرما و غیره اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала