در امریکا تاکنون بیش از 3.3 هزار نفر پس از واکسیناسیون کرونا جان باخته‌اند

© AP Photo / Jae C. Hongدر امریکا تاکنون بیش از 3.3 هزار نفر پس از واکسیناسیون کرونا جان باخته‌اند
در امریکا تاکنون بیش از 3.3 هزار نفر پس از واکسیناسیون کرونا جان باخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
رسانه‌های محلی می‌گوید که در امریکا تاکنون بیش از 3.3 هزار نفر پس از واکسیناسیون کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در امریکا از اواخر ماه دسمبر سال 2020 تا 23 اپریل سال 2021 میلادی، به نظر می رسد دست کم 3362 نفر با وجود دریافت واکسین کرونا، جان باخته‌اند.

طبق گزارش، در بازه زمانی از اواخر دسمبر سال 2020 تا ماه قبل یعنی 23 اپریل سال جاری، در مجموع 3362 نفر، ظاهرا، پس از دریافت واکسین ضد کووید-19 فوت شده‌اند. این یعنی به‌طور متوسط هر روز 30 نفر.

«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد

تاکر کارلسون، یکی از محبوب‌ترین مجری‌های شبکه فاکس نیوز در برنامه خود (Tucker Carlson Tonight) سوال کرد که چه تعداد امریکایی پس از واکسیناسیون کرونا جان باخته‌اند. وی خاطرنشان کرد: کسانی که هنوز واکسین نکرده‌اند تحت فشار شدید مردم قرار دارند. با این حال، بسیاری از مردم در مورد خطرات احتمالی واکسیناسیون چیزی نمی‌دانند.

این مجری با استناد به آماری که بیش از 160 میلیون امریکایی در هر فصل آنفولانزا واکسین آنفولانزا را دریافت می‌کنند و هر سال تعداد نسبتاً کمی از افراد پس از این واکسیناسیون‌ها جان خود را از دست می‌دهند. به‌طور مشخص وی گفت که در سال 2019 میلادی 203 نفر پس از واکسیناسیون آنفولانزا جان خود را از دست دادند.

کارلسون این اعداد را با میزان مرگ و میر پس از واکسیناسیون کرونا مقایسه کرد. وی داده‌های مربوط به گزارش عوارض جانبی واکسین‌ها (VAERS) اشاره کرد که توسط مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری و اداره مواد غذایی و دارویی امریکا اجرا و اداره می‌شود.

وی گفت: در بازه زمانی از اواخر دسمبر سال 2020 تا ماه قبل یعنی 23 اپریل سال جاری، در مجموع 3362 نفر، ظاهرا، پس از دریافت واکسین ضد کووید-19 فوت شده‌اند. این یعنی به‌طور متوسط هر روز 30 نفر.

هیچ اطلاعاتی پس از این تاریخ در دسترس قرار ندارد. کارلسون حدس می‌زند که پس از آن، 360 نفر دیگر طی 12 روز جان خود را از دست داده اند. بنابراین، تعداد مرگ و میر در امریکا پس از واکسیناسیون کرونا به سه هزار و 722 نفر رسیده است.

با این حال، این مجری می‌گوید که «تعداد واقعی مرگ و میر پس از واکسیناسیون کرونا بیشتر از آنچه که اعلام شده است، می‌باشد. وی اشاره کرده VAERS در طی سال‌ها گذشته مورد انتقادات زیاد قرار گرفته است. به‌طور مثال برخی از منتقدان معتقدند که این سیستم آمار اثرات جانبی واکسیناسیون را کمتر از آنچه که است، اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала