کشف ژن‌هایی که خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
محققان دانشگاه کلمبیا، موفق به شناسایی ژن‌هایی شدند که تاثیر قابل توجهی در افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا دارند.

گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کلمبیای بریتانیا دریافتند که تغییرات خاصی در ژن ABO می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به COVID-19 را هنگام ورود ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 به بدن افزایش دهد.

نتایج این مطالعه در مجله علمی MedicalXpress منتشر شده است.

پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
سیاستمدار هندی: ویروس کرونا هم حق حیات دارد

 بر اساس تحقیق ارائه شده ، داشتن انواع خطر‌های ژنتیکی در ژن ABO ممکن است به طور قابل توجهی احتمال ابتلا COVID-19 را افزایش دهد و این در سایر ژن‌ها نیز ممکن است تا اندازه‌ای موثر باشد.

محققان برای شناسایی انواع ژنتیکی کنترل کننده بیان ژن در ریه که مسئول COVID-19 هستند، اطلاعات ژنتیکی را با بررسی بیان ژن ریه ترکیب کردند. محققان نشانگر‌های خاصی از ژن‌ها را شناسایی کردند که تاثیرات آن‌ها بر بیان ژن و سطح پروتئین با حساسیت کووید-۱۹ است. برای تجزیه و تحلیل، آن‌ها از بیوانفورماتیک برای ادغام استفاده کردند.

 با انجام این کار آنها دریافتند چندین ژن مسئول پاسخ سیستم ایمنی ویروس کرونا نیز در حساسیت این ویروس نقش دارند. آنچه آنها کشف کردند با یافته‌های تحقیقات قبلی پشتیبانی شد. آنها که به دنبال ژن‌های کاندیدای موجود در پروتئین‌های خون بودند، توانستند یک گام در در مسیر کشف ارتباط اثرات ژن‌ها به حساسیت COVID-19 پیش بروند. پروتئومیکس خون همچنین می‌تواند به شناسایی مارکر‌هایی در خون کمک کند که به راحتی اندازه گیری می‌شوند تا وضعیت بیماری را نشان داده و به طور بالقوه بیماری را کنترل کنند.

محققان دریافتند علاوه بر ژن ABO، افرادی که دارای انواع ژنتیکی خاصی برای SLC 6 A 20، ERMP 1، FCER 1 G و CA 11 هستند، خطر ابتلا به COVID-19 در آن‌ها به طور قابل توجهی بالاتر است. این افراد باید در هنگام همه گیری بسیار احتیاط کنند؛ این ژن‌ها همچنین ممکن است نشانگر‌های خوبی برای بیماری و همچنین اهداف بالقوه دارویی باشند. CA 11 همچنین ممکن است خطر ابتلا به COVID-19 را در افراد دیابتی افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала