توافق مصر با روسیه برای دریافت واکسین «اسپوتنیک وی»

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر توافق مصر با روسیه برای دریافت واکسین «اسپوتنیک وی»
توافق مصر با روسیه برای دریافت واکسین «اسپوتنیک وی» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
دولت مصر می‌گوید که با روسیه برای دریافت واکسین کرونای «اسپوتنیک وی» به توافق رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت مصر امروز (چهارشنبه، 19 می) طی بیانیه‌ای خبر داد که با روسیه برای دریافت واکسین کرونای «اسپوتنیک وی (Sputnik V)» به توافق رسیده است.

در بیانیه آمده است: «(مصر) با شرکت صادر کننده روسی برای دریافت واکسین «اسپوتنیک وی» به توافق رسیده است. محموله ها به‌طور منظم تا اواخر سال جاری ارسال می‌شوند».

دولت مصر همچنان می‌گوید که علاوه بر روسیه، مصر با شرکت «جانسون اند جانسون» بر سر دریافت واکسین نیز توافق کرده است.

پیش از این، در ماه اپریل سال روان، صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرده بود که با شرکت دارویی مصر «مینافارم» برای تولید بیش از 40 میلیون دوز واکسین «اسپوتنیک وی» به صورت سالانه در این کشور به توافق رسیده است. آغاز تولید واکسین کرونای روسی در مصر برای چهارماهه سوم سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

به این ترتیب واکسین «اسپوتنیک وی» در 64 کشور با مجموع جمعیت بیش از 3.2 میلیارد نفر ثبت شده است. واکسین «اسپوتنیک وی» از نظر شمار کشورهای ثبت کننده واکسین رتبه دوم در جهان را داراست. پیشتر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و مرکز گامالی اعلام کردند، بر اساس بررسی داده های بدست آمده از وضعیت حدود 4 میلیون شهروند روس واکسینه شده با واکسین «اسپوتنیک وی»، اثر بخشی این واکسین معادل 97.6 درصد می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала