کرونا در افغانستان/مراکز آموزشی در 16 ولایت تعطیل شدند

© @https://twitter.comکرونا در افغانستان/مراکز آموزشی در 16 ولایت تعطیل شدند
کرونا در افغانستان/مراکز آموزشی در 16 ولایت تعطیل شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرده است که به دلیل افزایش روز افزون بیماری کرونا در کشور، مکاتب و دانشگاه‌های شماری از ولایات برای دو هفته تعطیل خواهند بود.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که افزایش روز افزون بیماران کرونایی نگرانی جدی سکتور صحت و دولت را در قبال داشته است و زنگ خطر جدی را در کشور به صدا درآورده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از 70 هزار نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از 70 هزار نفر رسید

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که براساس برنامه مبارزه با موج سوم کرونا و به منظور کاهش گسترش ویروس و کنترل وضعیت، تمام دانشگاه‌ها، مکاتب و کورس‌های آموزشی از هشتم جوزا تا دو هفته دیگر در 16 ولایت تعطیل می‌شوند.

این ولایت‌ها شامل کابل، غزنی، هلمند، کندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز می‌شود.

وزارت صحت عامه در پایان از مردم خواسته است که با رعایت تدابیر وقایه‌ای از جمله حفظ فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک‌، وزارت صحت عامه را در پیش‌گیری از شیوع کرونا کمک کنند.

قابل ذکر است که در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر کشور به شدت در حال افزایش است. تنها روز گذشته 977 مورد ابتلا به این بیماری در کشور به ثبت رسید.

آمارهای وزارت صحت‌عامه نشان می‌دهند که از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون 70هزار 107رویداد مثبت کرونا ثبت شده‌اند که از این میان دوهزار و  899 بیمارجان باخته و 57هزار و 119 بیمار هم بهبود یافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала