هشدار دانشمند آمریکایی از شیوع انواع جدید ویروس کرونا

© REUTERS / Phil Nobleهشدار دانشمند آمریکایی از خطر شیوع انواع جدید ویروس کرونا
هشدار دانشمند آمریکایی از خطر شیوع انواع جدید ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
یک ویروس شناس ارشد آمریکایی می‌گوید اگر منشا ویروس کرونا پیدا نشود، در آینده نه چندان دور باهمه‌گیری‌های بیشتری مواجه خواهیم شد.

 پیتر هوتز، دانشمند آمریکایی و متخصص ویروس کرونا هشدار می‌دهد  که منشاء ویروس COVID-19 باید کاملا بررسی شود، در غیرآن بشریت ممکن است با بیماری های جدی جدیدی روبرو شود.

این ویروس شناس آمریکایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NBC News کفت: "این سومین اپیدمی ویروس کرونا در قرن بیست و یکم (بعد از  SARS و(MERS) است. مادر طبیعت به ما می گوید چه اتفاقی خواهد افتاد، اگر بشریت با  COVID-26 و COVID-32 مواجه شود، در حالی که ما تا هنوز اصلیت منشاء COVID-19 را کاملاً بررسی نکردیم.

کشف گونه خطرناکتر ویروس کرونا در ویتنام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
کشف گونه خطرناکتر ویروس کرونا در ویتنام

او گفت:‌ «اگر پی نبریم که ریشه COVID-19   چه بوده،‌ در آینده انواع ویروس  COVID-26 و COVID-32 هم خواهیم داشت».

پیتر هوتز معتقد است که دانشمندان باید اجازه داشته باشند که تحقیقات طولانی مدتی را در چین انجام دهند و نمونه‌های خون انسان‌ها و جانوران را آزمایش کنند. به گفته او دولت آمریکا باید چین را تحت فشار بگذارد که در این مورد همکاری کند.

او تاکید کرد: «ما به یک تیم از دانشمندان، متخصصان همه‌گیری و ویروس شناسی و طبیعت شناسان متخصص در خفاش نیاز داریم که برای مدت شش ماه تا یک سال در هوبی چین مستقر شوند و تحقیق کنند.»

پیشتر دانشمندان این فرضیه که به احتمال زیاد ویروس از حیوانات وحشی به انسان منتقل شده را مطرح کرده بودند. این نظریه که ویروس ممکن است به طور تصادفی از یک آزمایشگاه تحقیقاتی نشت کرده باشد، در آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان مطرح شده بود اما به تازگی مورد توجه دولت جو بایدن نیز قرار گرفته است.

جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا اخیرا در یک بیانیه خواستار از سرگیری تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا شد. سازمان های اطلاعاتی آمریکا پیشتر گزارش‌های متناقضی در این باره داشتند، از اینکه محل نشت ویروس از یک مرکز حفاظت از گونه‌های جانوری بوده یا مرکز ویروس‌شناسی ووهان. 

رییس‌جمهور آمریکا گفت که از دستگاه‌های اطلاعاتی خواسته است تلاش خود را دو برابر کنند و گزارش جدید خود را طی 90 روز به اطلاع او برسانند.

گفتنی است نشریه وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که بنابر داده‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کارکنان آزمایشگاهی در شهر ووهان چین، چند هفته قبل از شناخته شدن ویروس کرونا و شیوع این بیماری برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. گزارش به سه مورد اشاره کرده که در نوامبر 2019 رخ داده است. چین چندین بار در گذشته چنین اتهاماتی را رد کرده است.

ژائو لی جیان، سخنگوی دولت چین نیز تاکید کرده که پیش از دسامبر 2019 هیچ مورد آلودگی در موسسه تحقیقات ویروس ووهان مشاهده نشده است. چین ایالات متحده را متهم می کند که قصد دارد آگاهانه به نظریه منشا این ویروس در مرکز ویروس شناسی ووهان دامن بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала