مسافران پروازهای افغانستان به ترکیه پس از این باید آزمایش منفی کرونا داشته باشند

© AP Photo / Nati Harnikمسافران پروازهای افغانستان به ترکیه پس از این باید آزمایش منفی کرونا داشته باشند
مسافران پروازهای افغانستان به ترکیه پس از این باید آزمایش منفی کرونا داشته باشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
سفارت ترکیه در کابل اعلام کرده است، که سر از امروز (سه‌شنبه، ۱۱ جوزا) افرادی که از افغانستان به ترکیه سفر می کنند، باید نتیجه ای منفی آزمایش کرونا با خود داشته باشند. 
شناسایی ۶۵۴ بیمار کرونایی تازه در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
شناسایی ۶۵۴ بیمار کرونایی تازه در افغانستان 

به گزارش اسپوتینک، سفارت ترکیه در کابل با نشر اعلامیه ای امروز (سه‌شنبه، ۱۱ جوزا) نوشت: افرادی که از افغانستان، نیپال، بنگلادیش، هند، پاکستان، سریلانکا، افریقای جنوبی و برازیل به ترکیه سفر می‌کنند، باید نتیجه ا‌ی منفی آزمایش PCR کووید-۱۹ را با خود داشته باشند.

در اعلامیه‌ی این سفارت آمده است، که نتیجه‌ی منفی آزمایش PCR کووید-۱۹ باید دست‌کم ۷۲ ساعت پیش از مسافرت گرفته شده باشد. به نقل از اعلامیه، این محدودیت برای کسانی که دست‌کم ۱۴ روز اخیر را در یکی از کشورهای یادشده بسر برده باشند، نیز قابل تطبیق است.

سفارت ترکیه در کابل در ادامه گفته است، که از مسافران پس از ۱۴ روز قرنطین، دوباره آزمایش کرونا گرفته می‌شود و در صورتی که نتیجه ای آزمایش منفی نباشد، اجازه‌ی بیرون رفتن را نخواهند داشت.

​این سفارت تأکید کرده است، که قرنطین مسافران دچار شده به کووید-۱۹ تا زمانی ادامه خواهد داشت، که نتیجه‌ی آزمایش PCR کرونای‌شان منفی شود.

اخیرا پاکستان نیز به‌روی پروازهای خارجی افغانستان تا ۸۰ درصد محدودیت وضع کرده است.

 

یادآوری می کنیم، که برپایه آمار رسمی وزارت صحت عامه افغانستان، تا کنون بیش از ۷۴ هزار نفر در افغانستان به ویروس کرونا دچار شده‌اند، که از این میان، بیش از سه‌هزار نفر جان داده و نزدیک به ۵۸ هزار نفر دیگر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала