زمان تایید واکسین «اسپوتنیک وی» از نظر سازمان جهانی صحت

© REUTERS / Denis Balibouseزمان تایید واکسین «اسپوتنیک وی» از نظر سازمان جهانی صحت
زمان تایید واکسین «اسپوتنیک وی» از نظر سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
سازمان جهانی صحت می‌گوید که زمان تایید واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» در لیست داروهای توصیه شده، بستگی به کیفیت داده‌های ارائه شده و انطباق آنها با معیارهای این سازمان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در سند ارسال شده توسط سازمان جهانی صحت به تولیدکنندگان واکسین کرونای روسی آمده است که نمایندگان این سازمان جلسات متعددی را با تولیدکنندگان واکسین روسی برگزار کرده اند. علاوه براین، سازمان قبلاً «بررسی دوره‌ای» اطلاعات مربوط به داده‌های بالینی و اطلاعات مربوط به روند تولید دارو، ترکیب، کیفیفت و کنترول کیفیت در حین تولید را آغاز کرده است.

با این حال، سازمان جهانی صحت اطلاعات بیشتری در مورد آزمایشات غیر بالینی و بالینی از واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) و همچنان در مورد تولید آن درخواست کرده است. گزارش شده است که این سازمان در جون سال روان بازرسی دیگری انجام خواهد داد. همچنان در این سند آمده است: «[تاریخ تخمینی برای تایید واکسین روسی] پس از ارسال داده‌ها و انجام بازرسی‌ها مشخص خواهد شد».

پیش از این، صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه گزارش داده بود که انتظار می‌رود تصمیم سازمان جهانی صحت برای تایید واکسین «اسپوتنیک وی» در آینده نزدیک صورت گیرد. اکنون هفت واکسین در لیست واکسین‌های مورد تایید سازمان جهانی صحت قرار دارد. در این لیست، دو واکسین از شرکت داروسازی چینی، واکسین فایزر/بیوان‌تک، جانسون اند جانسون و همچنان واکسین‌های مدرنا و آسترازنکا قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала