کشف دارویی که ریسک مرگ بر اثر کرونا را کاهش می‌دهد

© Depositphotos.com / Ralwelکشف دارویی که ریسک مرگ بر اثر کرونا را کاهش می‌دهد
کشف دارویی که ریسک مرگ بر اثر کرونا را کاهش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
یافته جدید دانشمندان امریکایی نشان می‌دهد که استفاده از داروی ضدپیری می‌تواند ریسک مرگ بر اثر کرونا را در بیماران بزرگسال کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ساینس، یافته جدید دانشمندان امریکایی از دانشگاه مینه‌سوتا و کلینیک مایو نشان می‌دهند که استفاده از داروی ضدپیری می‌تواند ریسک مرگ بر اثر کرونا را در بیماران بزرگسالان مسن کاهش دهد. آنها اثر سنولیتیک‌ها را در کاهش مرگ و میر موش های مسن در هنگام آلوده شدن به ویروس بتاکرونا، که ارتباط نزدیک با کووید-19 دارد، کشف کردند.

از دارو های که نباید بیماران کرونا استفاده کنند نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2021
از دارو های که نباید بیماران کرونا استفاده کنند نامبرده شد

ویروس بتاکرونا ویروسی است که باعث آسیب نکروز شش در جوندگان پیر (جوانان معمولاً بهبود می‌یابند) می‌شود و این عامل بیماری‌زا بود که تا روز یازدهم آلودگی، هنگامی که بیشتر موش‌ها مُردند، فعال بود. با این حال، مصرف سنولیتیک هایی که باعث مرگ برنامه‌ریزی شده سلول (SnC) یا آپوپتوز می‌شوند (مانند فلاونوئید فیستین موجود در میوه‌ها و سبزیجات) به کاهش مرگ و میر کمک می‌کند. این دارو از طریق لوله معده با دوز 20 میلی‌گرام در هر کیلوگرام وزن بدن در روزهای 3.4، 5 و 10، 11 و 12 پس از قرار گرفتن در معرض پاتوژن برای موش‌ها تجویز شد. در نتیجه، میزان بقا در موش‌های مسن در جنس نر 64 درصد و در جنس ماده 22 درصد بود.

اکنون یک مطالعه بزرگ برای آزمایش فیستین در بیماران مسن مبتلا به کرونا در خانه‌های سالمندان آغاز شده است. علاوه بر این، همانطور که نویسندگان مقاله می‌نویسند، در طی همه‌گیر کرونا و همچنان همه‌گیری های آینده، می‌توان برای مهار طوفان سیتوکین و افزایش بقای افراد مسن، و همچنان برای مهار SASP از جمله راپالوگ، (آنالوگ‌های راپامایسین)، گلوکوکورتیکوئیدها و متفورمین استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала