شناسایی عوارض مغزی ویروس کرونا

© Depositphotos.com / Nicunickie1Модель человеческого мозга
Модель человеческого мозга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آمریکایی در پی یک مطالعه عوازض جدی ویروس کرونا بر عملکرد مغز را شناسایی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک،  دانشمندان آمریکایی از کلینیک کلیولند مکانیسمی را شناسایی کرده اند که نشان می‌دهد عفونت ویروس کرونا می تواند اثرات طولانی مدت بر عملکرد مغز داشته باشد.

متخصصان با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات بیماران مبتلا به آلزایمر و COVID-19 را مطالعه کرده اند. دانشمندان نزدیکی بین ژن ها و پروتئین های بیماران SARS-CoV-2 و ژن ها و پروتئین های مرتبط با چندین بیماری عصبی را اندازه گیری کردند. آنها همچنین به تجزیه و تحلیل عوامل ژنتیکی پرداختند  که باعث ویروس کرونا می شود و می تواند بافت ها و سلول های مغزی را آلوده کند.

کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
پیامد جدید و غیر منتظره ویروس کرونا

تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که همه علل زوال عقل، به ویژه آلزایمر، از فاکتورهای پرخطر شدت بیماری و مرگ در مورد بیماران بستری در بیمارستان هستند.

خاطرنشان می شود که محققان "راه های را شناسایی نمودند که از طریق آن  COVID-19 می تواند منجر به  بیماری مشابه آلزایمر" زوال عقل شود.

 متخصصان ، ارتباط بالقوه COVID-19 با التهاب عصبی و همچنین آسیب به ریز مغز را که نشانه هایی از بیماری آلزایمر است، بررسی کرده اند. آنها دریافته اند که عفونت SARS-CoV-2 به طور قابل توجهی نشانگرهای بیماری آلزایمر را که در التهاب مغز نقش دارند تغییر می دهد.

در ماه فبروری، محققان ارتباطی بین بیماری آلزایمر غیر قابل درمان و COVID-19 شدید یافتند. مشخص شد که ژن ApoE4  که خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد سالخورده افزایش می دهد، باعث افزایش حساسیت فرد به ویروس کرونا نیز افزایش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала