واکسین «اسپوتنیک وی» در برابر همه‌ گونه‌ها کرونا مصونیت ایجاد می‌کند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین «اسپوتنیک وی» در برابر همه‌ گونه‌ها کرونا مصونیت ایجاد می‌کند
واکسین «اسپوتنیک وی» در برابر همه‌ گونه‌ها کرونا مصونیت ایجاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
رئیس مرکز ویروس شناسی گامالی گفت که واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» در برابر همه گونه‌های کووید-19 مصونیت ایجاد می‌کند.

به گزارش اسپوتیک، الکسندر گینتسبورگ، رئیس مرکز ویروس شناسی گاملی روسیه امروز (یکشنبه، 20 جون) گفت که واکسین «اسپوتنیک وی (Sputnik V)» قادر به محافظت در برابر همه گونه‌های ویروس کرونا است.

به گفته وی، این واکسین (اسپوتنیک وی) برای محافظت در برابر هر گونه کووید-19 از جمله گونه هندی که سازمان جهانی صحت آن را نسبت به سایر گونه‌ها غالب می‌نامد، مناسب است.

روسیه انتظار دارد که اتحادیه اروپا تا دو ماه دیگر اسپوتنیک وی را ثبت کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
روسیه انتظار دارد که اتحادیه اروپا تا دو ماه دیگر اسپوتنیک وی را ثبت کند

آقای گینتسبورگ گفت: آنتی‌بادی هایی که در نتیجه استفاده از واکسین «اسپوتنیک وی» به‌دست می‌آیند در برابر همه گونه‌های شناخته شده فعلی، از جمله گونه بریتانیایی تا هندی محافظت می‌کنند.

پیش از این، رئیس مرکز ویروس شناسی گامالی از مزایای واکسیناسیون «اسپوتنیک لایت (Sputnik Light)» نامبرد. به گفته وی، «اسپوتنیک لایت» برای بالا بردن سطح آنتی‌بادی ها به حدی مناسب است که از همه گونه‌های کرونا در حال گسترش محافظت کند.

یازدهم ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسین که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. «اسپوتنیک وی» تاکنون از سوی بیش از 60 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته است و به لحاظ شمار تاییدها از سوی نهادهای تنظیم کننده دارویی کشورها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. پیشتر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و مرکز گامالی اعلام کردند، بر اساس بررسی داده های بدست آمده از وضعیت حدود 4 میلیون شهروند روس واکسین شده با واکسین «اسپوتنیک وی»، اثربخشی این واکسن معادل 97.6 درصد می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала