از موج سوم ویروس کرونا در هند گریزی نیست

© REUTERS / Samuel Rajkumarاز موج سوم ویروس کرونا در هند گریزی نیست
از موج سوم ویروس کرونا در هند گریزی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
یک دانشمند هندی گفته است، که از موج سوم ویروس کرونا در هند گریز کرده نمی توانیم. 
هند در شمار جان باختگان کرونایی هم رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
هند در شمار جان باختگان کرونایی هم رکورد زد

به گزارش اسپوتنیک، رندیپ گولریا  مدیر انستیتوت علوم پزشکی آل اندیا گفت: موج سوم ویروس کرونا در هند می تواند طی شش تا هشت هفته آینده آغاز شود.
موج دوم ویروس کرونا در هند در فیبروری سال روان آغاز شد. از 21 اپریل تا 17 می، تعداد موارد جدید روزانه بیش از 300 هزار مورد در روز و بیش از هر کشور دیگر در جهان بود و جان باختگان در روز همه بیش از 4000 هزار در روز بود. حداکثر تعداد افرادی که در طی موج دوم شیوع بیماری ویروس کرونا تحت درمان قرار گرفتند بیش از 3.7 میلیون نفر در این کشور بود. به گفته پزشکان، تقریباً دو هفته متوالی تعداد موارد ویروس کرونا در هند از 100 هزار نفر در روز بیشتر نیست، که نشانگر کاهش موج دوم ویروس کرونا است.
وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه بسیاری از ایالت های کشور محدودیت های ناشی از افزایش تعداد ویروس کرونا را از بین بردند، مردم ماسک پوشیدن را متوقف کرده و فاصله اجتماعی خود را حفظ می کنند.
وی گفت: "همانطور که هند شروع به رفع انسداد کرد، باز هم یک رفتار سازگار با کووید وجود دارد. به نظر می رسد ما از آنچه بین موج اول و دوم اتفاق افتاده است چیزی یاد نگرفته ایم".
در همان زمان، گولریا افزود، كه سویه جدید - نوع هندی ویروس كرونا یا سویه دلتا بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی - آلوده تر شده است.
او گفت: "در طول موج اول در هند، ویروس به سرعت شیوع پیدا نکرد. همه اینها در طول موج دوم تغییر کرد، ویروس بسیار مسری تر شد. نوع دلتا که اکنون در حال گسترش است، بسیار عفونی تر است و احتمال دارد بیماری با سرعت بیشتری گسترش یابد".
یادآوری می کنیم، که هند از نظر شمار بیماران کرونایی در ردیف دوم جهان باقی مانده است. طبق آخرین داده های وزارت بهداشت این کشور، از مارچ سال گذشته، زمانی که ویروس کرونا در این کشور آغاز شد، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در هند بیش از 29.8 میلیون نفر بوده است، بیش از 28.7 میلیون نفر بهبود یافته اند ، بیش از 386 نفر هزار نفر جان باخته اند و تعداد افرادی که تحت درمان هستند 729 هزار نفر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала