پیامدهای فاجعه‌بار کرونا بر کودکان

© REUTERS / Denis Balibouseپیامدهای فاجعه‌بار کرونا بر کودکان
پیامدهای فاجعه‌بار کرونا بر کودکان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان جهانی صحت می‌گوید که 23 میلیون کودک به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-19 واکسیناسیون منظم را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش مشترک سازمان جهانی صحت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) آمده است که بیماری همه‌گیر کرونا منجر به کاهش قابل توجهی در شمار واکسیناسیون‌های معمولی در کودکان در سال 2020 میلادی شده است. این گزارش در وب سایت یونیسف منتشر شده است.

طبق داده‌های این سازمان‌ها، 23 میلیون در سال 2020 میلادی واکسیناسیون منظم را دریافت نکرده اند. این رقم 3.7 میلیون بیشتر از یک سال قبل است. با این حال، به احتمال زیاد 17 میلیون کودک حتی یکی از واکسین‌های منظم را در تمام سال دریافت نکرده اند و حتی بیشتر کودکان در معرض خطر عدم دریافت واکسن های بعدی هستند.

تدروس آدانوم، دبیرکل سازمان جهانی صحت گفت: در حالی که کشورها تلاش برای دریافت واکسین‌های علیه کرونا را دارند، ما از سایر واکسین‌ها عقب مانده ایم و کودکان را در معرض خطر بیماری های ویرانگر اما قابل پیشگیری قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد که این روند در حال حاضر منجر به شیوع بیماری‌های سرخکان، فلج اطفال، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه شده است و معلوم نیست که آنها در آینده چه عواقبی خواهند داشت.

به گفته وی، شیوع چند بیماری یک فاجعه واقعی برای آسیب‌پذیرترین جوامع و سیستم‌های صحی است که در حال حاضر با کرونا مبارزه می‌کنند، بنابراین سرمایه‌گذاری در واکسیناسیون کودکان و اطمنیان از پوشش‌دهی برای هر کودک ضروری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала