ثبت اولین قربانی ویروس میمون در چین

© Depositphotos.com / AnnaTamilaثبت اولین قربانی ویروس میمون در چین
ثبت اولین قربانی ویروس میمون در چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
منابع بهداشتی چین اعلام کردند این کشور اولین مرگ ناشی از ابتلا به بیماری ویروس میمون را به ثبت رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Global Times یک وترنر چینی در پکن براثر ابتلا به ویروس «میمون» جان خود را از دست داده و این کشور اولین فوتی براثر این بیماری را به ثبت رساند.

مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها در چین اعلام کرد علائم بیماری در این وترنر "دامپزشک" 53 ساله که بر روی حیوانات پژوهش انجام داد یک ماه پس از کالبدشکافی دو میمون مرده در اوایل ماه مارچ ظاهر شده بود. این دامپزشک بعد از کالبدشکافی دچار حالت تهوع و استفراغ شده بود.

کشف منبع جدید تولید ویروس در چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
کشف منبع جدید تولید ویروس در چین

این پزشک وترنری درخواست درمان در چند بیمارستان را ارائه کرد و در نهایت 27 ماه می گذشته جان خود را از دست داد. تاکنون موارد ابتلای کشنده یا حتی موارد واضح بالینی به این ویروس در چین وجود نداشته است و این نخستین مورد انسانی است که در چین ثبت شده است.

درپی مرگ این پزشک، چین نظارت بر میمون‌های آزمایشگاهی و کارکنانی که با میمون‌ها در تماس بودند را افزایش داد.

این ویروس که در سال  1932 بار نخست دیده شد از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده منتقل می‌شود و احتمال مرگ از اثر آن حدود 70 – 80 در صد است.

از علائم اصلی این بیماری، زخم و خورده شدن بدن، تب، سردرد، دردهای شدید عضلانی، کمردرد، خستگی بی حد و پایان بدن و لرزش می‌ باشد و به مرور زمان نیز می‌ تواند در بدن گسترش یابد و اگر این بیماری در چشم‌ ها شیوع یابند، می‌ توانند باعث نابینایی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала